Ga naar inhoud

Internetsnelheid niet wat het zou moeten zijn

Aanbevolen berichten

Beste

Het gaat dus over mijn internet snelheid. Ik ben aangesloten bij Belgacom en heb daar het pakket Intense. Dit pakket zou moeten zijn: 20Mbps aan download en 2Mbps aan upload.

Heb vandaag eens de snelheden gecheckt met 2 speedtests.

Namelijk deze:

ADSL Speedtest: ADSL Speedtest – ADSL snelheid meten

SPEEDTEST: Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test

Resultaat:

Bij de eerste: 1934 KB/sec en 321 KB/sec

En bij de tweede: 3.47 MB/sec en 0.24 MB/sec

Dus dit klopt in principe langs geen kanten met de theoretische snelheid van het pakket.

Vooraleer ik contact opneem met Belgacom, wil ik eerst wat info verwerven en mogelijke oplossingen zoeken.

Ik gebruik Vista en het internet is via kabel (hier op pc waar de tests zijn afgenomen) en ook via draadloos.

Hopelijk kan hier mij iemand helpen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De test die je bij de tweede had gebruikt is verschillend met de vorige versie.

Het wordt ook bepaald door hun server.

Als je een andere server zou pakken dan krijgt je een andere resultaat.

Op basis van mijn snelheid is uwe snelheid zeer behoorlijk.

Het is niet zo dat je 20 Mbps download hebt dat je ook effectief 20 Mbps haalt.

Dat hangt altijd af van de tegenpartij computer / server.

Ik vind dat je helemaal niet mag klagen met uw snelheid.

Je kan een Mp3 in amper 1,5 seconde downloaden.

Als je puur 3,5 Mbps download dan mag je heel blij zijn.

Dit kan je testen door effectief te downloaden.

Gemiddeld haal ik 1 Mbps als ik download.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch zou ik met mijn Telenet aan 25 Mbps moeten komen.

Dat is natuurlijk in de praktijk niet zo; afhankelijk van de server en vooral het tijdstip van de dag haal ik op zijn best 2.5 Mbps downloadsnelheid.

Het enige dat mijn downloadsnelheid aanmerkelijk verbetert is wanneer ik mijn downloads laat beheren door JDownloader, d.i. een OpenSource programma (Linux familie) dat ik sinds een jaar heb geïnstalleerd.

Heel eenvoudig te bedienen: gewoon de link selecteren en kopiëren (rechts klikken en kopiëren kiezen), plakken hoeft zelfs niet want de linkgrabber plakt hem automatisch in een lijst. (Ik moet zelfs de code van megaupload niet meer intikken, dat doet ie zelf.)

Hij checkt of de links online zijn en dan gewoon klikken op de PLAY-knop en hij start de downloads naar de map van jouw keuze.

De instellingen staan op max. 3 simultane downloads en 4Mbps en tot mijn verbazing haalt hij vlot die 4 Mbps terwijl ik anders "slechts" 2.5 Mbps haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.