Ga naar inhoud

medion pc aldi start niet op ?,


gsmmer

Aanbevolen berichten

Ff uitleggen

De pc is drie jaar oud en de harde schijf was stuk, hij had geen mbr bestanden meer en kon deze niet meer lezen, hij deed het dus niet meer.

(onder xp) De schijf getest met sofware van fabrikant met als melding schijf defect. Nu dus een andere schijf gestoken bij mij draaid ie perfect op klassiek scherm, toetsenbord en muis. Harde schijf onderverdeeld met acronis.Alle sofware terug geinstaleerd en paar keer terug opgestart...

Pc terug naar maat gebracht, ja hij is dus niet van mij,alles aangesloten usb muis, usb toetsenbord, geluid en scherm en internet.

We starten op en hij blijft nogal lang op zijn intel inside icoon hangen, om dan naar de alle aangsloten apparaten te overlopen en daar blijft hij dus hangen.... Dat had ik dus niet bij installatie van sofware ed. Fan doet ook nogal fel.

Na enige tijd vraagt hij achter een schijf (cd) voor te booten.

Nu was hij al verschillende keren opgestart met klassieke aansluitingen dus ik dnek dat er fout in de voeding zit, met als oorzaak een fout in een van de usb toestanden -) is dit mogelijk, anders zou het ook kunnen dat de andere (oude)schijf hierdoor ook is stuk gegaan.

Oh ja ik geraak ook in de bios...

graag jullie mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit heb ik ook gehad. je moet dan de stroomkabel aan de achterkant er even uithalen (ongeveer 2 minuten) dan er weer terug insteken en dan moet hij het weer doen.

dit komt omdat er iets in de BIOS is foutgegaan. door de stroom eraf te halen. doe je een soort van hele kleine BIOS reset. (een reset zodat alles wel gewoon goed blijft staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bios reset heeft dus niet geholpen, maar hij draait nu wel terug en dit door eengewoon en klassiek toestenbord en muis aan te sluiten op de daar voorziene poorten.

Als we hem een usb (remote) muis en toestenbord geven doet hij het gewoon weer niet.

Kan ik ergens die instelling nazien zodat hij gewoon opstart met die usb controller. Zelfs met een gewone usb muis loopt hij ook niet door.

als ik die usb controller in steek kan ik nadien als hij is opgestart, dus ook met de klassieke tools in de pc, wel werken dus hij erkend ze wel. Het is precies of hij ziet zijn usb poorten niet bij opstart.

En dit omdat we alleen maar een andere hd hebben gestoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit kun je ergens in de bios vinden. er staat dan ongeveer zo iets (in het engels) USB toebehoren automatisch opstarten (of mee laten draaien OID :mrgreen:)

dat moet dan op enabled staan en op deze manier moet hij alle USB toebehoren automatisch moeten opstarten (tijdens opstart) kun je het niet vinden kijk ik even op een medion pc hier thuis, ik heb er ook nog zo eentje staan (ook van de Aldi), ik heb dat zo gevonden waar het ongeveer staat.

maar probeer het eerst even zelf te vinden. want anders moet ik op die ene pc even een bios reset doen want ik weet het wachtwoord er niet meer van :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hier ben ik dus terug, ja het was niet morgen maar ja je kent dat zeker; als ik geen tijd had was hij thuis of het was andersom.

Alle nu alles nagezien in bios en wat blijft dus de usb controller staat op enable en ook de usb mousse en toetsenbord ook. er staat dus duidelijk usb mousse enable en usb toetsenbord enable. Wat kan hier nog mis zijn.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door enkel de stroomkabel uit te trekken wordt je bios normaal gezien niet gereset.

Om dit te doen moet je dus je voeding afleggen of kabel uittrekken. En dan ook de batterij (cel) die op je moederbord zit er voor 15min uithalen, dan is je BIOS gereset.

Grtz Dreetn

Alle moederborden beschikken over een reset functie zonder dat er aan de batterij moet gekomen worden.

De eerste mogelijkheid is via de Bios zelf: "restore default settings" of iets dergelijks. Lukt dit niet dan staat er ergens op het MOBO, nabij de batterij, een Jumpertje. Door het jumpertje te verzetten wordt je bios ook gereset. kijk in de handleiding van je MOBO om het jumper te vinden.

Een pincet is aanbevolen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.