Ga naar inhoud

elektriciteit op usb apparaten als laptop oplaad


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ik heb een GROOT probleem,ik heb een laptop en ik heb een DVB-T ontvanger gekocht (om onderweg naar tv te kijken) maar de draad van de antenne was afgebroken juist aan (hoe noem je dat) het pinnetje om in de ontvanger te steken ik heb het probleem opgelost ik ben bij de doe het zelf zaak een nieuw "pinnetje" gekocht er aan gezet en EUREKA het werkt maar nu is er geen behuizing rond dat "pinnetje" (nu komt mijn probleem) als mijn laptop in de stekker steekt zit er electriciteit op dat pinnetje (waar normaal de behuizing rond zou moetten zitten ) ik dacht dat het normaal was maar ik heb ook een I-PHONE , als mijn pc niet oplaad (dus op de batterij werkt ) GEEN PROBLEEM maar als mijn pc in de stekker steekt zit er ook electriciteit op mijn I-PHONE ... hoe komt dit het is geen statische electriciteit wat kan ik hier aan doen dit is niet alleen vervelend maar ik vind dit ook gevaarlijk en dit is denk ik ook niet goed voor mijn I-PHONE . is dit mijn laptop waar iets mis mee is ? is het de adaptor van de laptop? moet ik de laptop naar de winkel sturen ?

Weet iemand raad a u b ik wil dit zo snel mogelijk opgelost

vriendelijke groeten Steven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt aan de adapter. Probeer eens met een andere.

In de adapter maak één draad van de netstekker (de ingang) ergens contact met één draad van de laagspanning (ongeveer 19 V) gelijkstroomuitgang die je in de laptop steekt.

Dat mag niet.

Die uitgang moet volledig gescheiden zijn van de ingang.

aangepast door NewHaunter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Behuizing.

Ja, maar een lekkende of doorgeslagen condensator vóór de primaire wikkeling van de ingangstransfo kan ook.

Meestal zijn dat filtering- of ontstoringscondensatoren.

Die gaan van het netsnoer naar de massa.

En waar een behuizing in metaal ergens aanwezig is is die behuizing altijd met de massa verbonden.

Dus is die behuizing verbonden met een draad van het netsnoer.

Maar een draad van het netsnoer die direct contact maakt met de massa kan ook.

Te meten met een ohmmeter tussen netsnoer en behuizing waar spanning op staat. Als de netstekker uitgetrokken is natuurlijk.

PS: Als het een adapter/lader is met een driedelige netstekker (met aardepin dus) is dit niet mogelijk daar dan de behuizing met de aarde verbonden is. Dan zou in dit geval de verliesstroomschakelaar in het huis uitschakelen.

Een draad van het net mag nooit met de aarde verbonden zijn.

Zo'n adapters komt men niet veel tegen. Al heb ik er een (van Dell).

Daarom is het altijd zo bij toestellen die met water in contact komen. Bvb wasmachines. Om geen elektriciteit op de kast te kunnen hebben. Die kast moet met de aarde verbonden zijn.

PS2: Als je een beetje elektriciteit voelt is er ergens een lek. Als je veel voelt (een schok) dan is het een directe verbinding.

aangepast door NewHaunter
Wat bijgezet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er moet aan de laptop niets vervangen worden.

Het ligt aan de adapter!

Kan je enkel vermijden met een andere adapter te nemen.

Een adapter krijg je normaal niet open. Ik heb er al moeten open zagen om erin te kunnen.

En dan nog, het is niet gemakkelijk om het schuldige onderdeel te vinden, (meestal een condensator).

Oplossingen:

De stroomadapter niet aansluiten bij gebruik.

Of schoenen met een rubberen zool aandoen. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.