Ga naar inhoud

nieuwe Hp Pavillion notebook bevriest 2 minuten na opstart


zottemus

Aanbevolen berichten

Enkel als hij op batterij werkt blokkeert hij. Mijn nieuwe notebook bevriest na het opstarten,ik heb ongeveer een paar minuten en dan blijft de muisaanwijzer staan en kan ik niks meer doen,ook geen control alt delete. Moet hem dan uitzetten met de knop en krijg dan bij opstarten scherm met keuzeopties om terug op te starten.

Als ik in veilige modus opstart is alles normaal.

ENKEL ALS IK HEM OP BATTERIJ GBRUIK BLOKKEERT HIJ want als ik de laptop gebruik in de stroom is alles normaal. Ik heb hem pas een week en heb hem gisteren voor het eerst gebruikt op batterij,zou dit iets in de instellingen kunnen zijn?

Het is een HP Pavillion dv7 3070 eb

Kan iemand me hierbij voorthelpen?

groetjes,

Ann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst de batterij uit te halen en de laptop starten.

Daarna uitzetten en de batterij terug in.

Als er weer een probleem is dan moet je de laptop terug binnen brengen anders blijft je een probleem hebben.

Daarboven hebt je garantie en dan kan je best zo weinig mogelijk prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik geprobeerd,geen resultaat.

Wat ik ook gedaan heb is terwijl hij aangesloten was met de stroom ,er dan pas de stroomkabel uitgetrokken en dan bevroos hij ook na 1 minuut.

Ben je zeker dat die niet ergens in de instellingen van de energie op te lossen valt?

Ik zie ertegen op om hem terug te brengen en misschien 3 weken zonder laptop te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

heb hem teruggebracht,ze hebben andere batterij getest en ook noppes.

Gelukkig hebben ze me een andere notebook gegeven dus probleem opgelost.

Ik had naar HP ook gemaild en die helpdesk had me voorgesteld om hetvolgende

te doen(heb dit pas gelezen nadat ik hem reeds omgeruild had dus weet niet of

het nuttig geweest zou zijn.

Hier is wat zij schreven:

"Het probleem dat u ondervindt kan verschillende oorzaken hebben. We dienen daarom een aantal zaken uit te voeren.

Allereerst mag u een hardware reset uitvoeren. Een hardware reset zorgt ervoor dat het systeem van alle eventueel aanwezige restspanningen ontladen wordt. Deze spanningen kunnen de meest uiteenlopende problemen veroorzaken. Een hardware reset kan in dat geval uitkomst bieden. U kunt een hardware reset op de volgende wijze uitvoeren:

Allereerst zet u de notebook uit, haalt alle eventueel verbonden kabels los en de accu eruit. Daarna houdt u de aan/uit knop dertig seconden ingedrukt. Nu wacht u 1 uur en daarna kunt u de accu en de adapter weer aansluiten. Hierna kunt u de notebook weer aanzetten en testen.

Mocht de hardware reset het probleem niet verhelpen dan wil ik u verzoeken om een bios update te installeren. U kunt deze downloaden via de volgende link:

WinFlash voor HP notebook systeem-BIOS (voor notebooks met AMD-processoren) - Microsoft Windows gebaseerd HP Pavilion dv7-3070eb Entertainment notebook pc - HP Klantenondersteuning (Nederland - Nederlands)

Mogelijk is het zo dat de link bij het aanklikken niet helemaal over wordt genomen, probeer dan handmatig de link naar de adresbalk van uw browser te kopiëren."

In elk geval kan ik aan de slag met mijn nieuwe notebook nu,

bedankt voor je hulp alvast,

groet,

Ann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben ook wel curieus of dat het eerste zou geholpen hebben.

Wat mijn geluk was,is dat ik op tijd naar de winkel ben gegaan want er was

12 dagen omruilgarantie bij defecten(wist ik niet) dus als jij mij niet had aangeraden om

te gaan dan was die termijn verlopen en had ik 4 tot 6 weken geen notebook

gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gekocht bij Krefel dus kan zijn dat dat enkel daar geldt,ik dacht ze hij zei 10 dagen of 12 dagen op elk defect toestel.

groet uit de hete Kempen,

Ann

---------- Post toegevoegd om 11:59 ---------- Vorige post was om 11:58 ----------

vanaf aankoop idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.