Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

Ik ben sinds een tijdje Ubuntu v10.04 aan het uitproberen. Ik zou echter willen dat bij het opstarten van de pc toch eerst WXP bovenaan staat en dus eerst opent.

Echter onder Systeem > Beheer is de "Opstartmanager" niet te vinden.

Kunnen jullie mij een hint geven?

Bij voorbaat bedankt hoor!

Jan Neef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaad gebruik maken van Startupmanager om je opstartvolgorde te veranderen. Dit programma is echter niet een van de beste en bevat een kleine fout. Het telt immers de regels die in je bootmenu staan. Staat windows bijvoorbeeld nu op regel 3 dan zal je pc opstarten met het systeem dat op regel 3 wordt vermeld. Doe je dan een kernel-update van ubuntu dan komt er een regel bij in je bootmenu waardoor alle regels een plaats naar beneden zakken. Het gevolg is dan dat je windows niet langer op regel 3 staat, maar op plaats 4. Je pc zal echter wel proberen op te starten via regel 3.

Bij een kernel-update van ubuntu zal je dus ook je opstartvolgorde moeten aanpassen in Startupmanager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.