Ga naar inhoud

welke nieuwe grafische kaart?


Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart voor mijn pc. Dit is wat ik nu heb: Acer Aspire M3641-X223W - Reviews, specificaties en prijzen

Ik had als grafische kaart de Radeon hd 5750 in gedachten, maar ik heb geen idee of dit wel goed gaat met mijn moederbord etc...

iemand enig idee? of zijn er betere kaarten voor dezelfde prijsklasse?

vriendelijke groeten

kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acer gebruikt nu niet bepaald de beste kasten en voedingen. Is je computer nog in garantie ? Want als je een nieuwe grafische kaart installeert zal je die helaas kwijt zijn. (Kijk of er ergens een stickertje staat met "Warranty Void if Removed") Ik denk dat je best een keer de kast openmaakt (hopelijk heb je geen zo'n sticker of is de garantie toch al vervallen...) en ons het merk en wattage van de voeding geeft. Ook eens meten hoe veel plaats je hebt om een videokaart te installeren. Ik kan niet zien vanaf hier of het moederbord een PCIe 16x connector heeft, dat is zoiets (onderste) :

post-7905-1417704062,3964_thumb.jpg

Nu een HD 5750 is een mooie keuze, maar je processor zal deze toch ietwat een beetje bottlenecken. (lees : tegenhouden)

EDIT : Duidelijk was me voor ;-)

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral, jouw voeding is écht niet genoeg voor een 5750. Verder zou ik nooit bij Pixmania bestellen, zeer slechte ervaringen mee. Hier staat er eentje van Azerty. Duurder dan bij Pixmania, voor beter een hele goede service, dan bijna géén service.

Je hebt PCIexpress 16x dus dat is in orde.

Nu, als je een 5750 erin wilt steken, zal je zeker en vast een andere voeding moeten kopen.

Dit modelletje van Corsair is een uitstekende keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.