Ga naar inhoud

Menu appart


Gast

Aanbevolen berichten

over dat menu.? html of php

ik was aan het twijfelen. Het menu is gemaakt uit html, er staan div's in, ul en li. Dus er staat geen php is. Moet ik het dan ook opslaan aan .php?

Best gebruik je alleen de extensie php als er ook werkelijk php instaat of ooit inkomt.

en nog even iets anders. Ik heb men css ook apart gezet, moet ik die opslaan als style.html of style.css? en ik heb die ook ingevoegd met die php functie. Is dat nodig en goed? :-)

Je css in een aparte sheet zetten doe je door deze op te slaan als .css en de file dient ingevoegd te worden in de pagina door de volgende regel in de head van je pagina te zetten :

 
<link rel="stylesheet" href="uwfile.css" type="text/css" />

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

als je menu geen php code bevat hoef je hem ook geen menu.php te noemen dus gewoon menu.html (maar zet dit dan goed in je div's)

je css bestand moet je opslaan als style.css en in je head tag (<head>) moet je het volgende zetten:

<link rel="stylesheet" href="style.css" style="text/css" />    (als je hem .html maakt)

<link rel=\"stylesheet\" href=\"style.css\" style=\"text/css\" />  (als je hem .php maakt)

en je css bestand moet zo ongeveer opgebouwd zijn

html
{
backgound: black;
color: red;
}
h1
{
color: green;
}
enz enz

edit: ow haha er was al antwoord op gegeven. ach ja dan heb je hem dubbel :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nog niet, ik ga het straks normaal testen als ik tijd heb,

(zit nu wat te wachten tot er iemand komt, heb men fototoestel bijna verkocht)

(en daarna nog een hoop schoolwerk te doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

(fototoestel is de deur uit en schoolwerk moet maar wachten :-p )

ik heb de codes aangepast en het werk :-)

heb ik nu nog vragen... :-D

ohja: hoe maak ik submenu's?

ik heb nu die [ul] en daar tussen [li] en [/li] en dan natuurlijk [/ul]

hoe krijg ik daar nu een submenu bij? ze als je over het menu gaat, dat er dan een submenu opend?

mss iets met il hover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste raad ik je aan om een uitklapbaar menu te downloaden. Het internet staat er vol van :)

Het uitklappen gaat in IE enkel door middel van javascript. En om de CSS aan te passen voor alle browsers heb je al vaak css hacks nodig. Zo'n uitklapbaar menu zelf maken is een heel werkje... Zoeken en downloaden :)

Op de meeste sites heb je er nog de details bij zodat je kan zien hoe het is opgemaakt. Zo kan je nog wat leren ervan.

Een voorbeeldje :

http://www.alistapart.com/articles/horizdropdowns

http://www.alistapart.com/articles/dropdowns/

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.