Ga naar inhoud

* Game pc samenstellen *


Aanbevolen berichten

Ik zou graag een nieuwe pc kopen omdat deze al 5 jaar oud is en enorm traag begint te worden. Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen (css, cod6, wow,..), films te bekijken en om muziek te beluisteren. Ik wou eerst een nieuwe gaan kopen in de winkel, maar mijn vrienden raden aan om zelf één samen te stellen. Mijn budget ligt tussen de 700 en de 800 euro.

Ik gebruik nu windows vista maar denk erover om over te schakelen naar windows 7.

Iemand die mij kan helpen om een goede game pc samen te stellen ondanks mijn niet zo hoog budget?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele wijze vrienden heb je :-)

Mijn samenstelling zit boven je budget, maar voor een "game-pc" kon ik helaas niet lager gaan.

=1&product[35578]=1&product[226356]=1&product[245679]=1&product[225309]=1&product[288021]=1&product[242577]=1&product[259627]=1&product[252897]=1"]

Samenstelling :

  • Processor : Een mooie i5 quadcore van Intel, alhoewel je voor 40 euro meer voor zijn grotere en snellere broer hebt. Maar de Intel Core i5 750 blijft natuurlijk een mooie processor. Ik heb voor Intel gekozen omdat je later nog een videokaart bij kan steken in SLI. Met de AMD reeks gaat dat niet.
  • Moederbord : Ik heb gekozen voor de Asus P7P55D-E, dat is een redelijk moederbordje waarmee je toch ruimte hebt om over te klokken. Je hebt ineens ook USB 3.0 en Sata600.
  • Behuizing : De o zo populaire CM 690 II Advanced. Voldoende koeling, goede prijs, kabelmanagement. Redenen genoeg eigenlijk.
  • Grafische Kaart : Een hele tijd was het kamp van Nvidia een slechte keuze, tot nu. Met de GTX 460 heeft Nvidia eindelijk een kaart dat enige concurrentie biedt t.o.v. Ati. De GTX 460 1GB is gemiddeld 15 procent sneller dan Ati's 5830. In SLI schaalt deze ook zeer goed. Ik heb een speciale versie genomen van Gigabyte, die 2 80mm fans heeft, beter koelt, maar vooral ook heel stil is.
  • Geheugen : Kingston HyperX 1600Mhz. Goed overklokbaar.
  • Harde Schijf : Samsung Spinpoint F3 1TB. Bestverkopende schijf van het moment.
  • Optische Drive : De Philips Lite-ON Ihas524. Momenteel de beste DVD brander op de markt. Het is ook een retail versie, dus je krijgt een mooie doos en enkele minieme extra's mee.
  • Voeding : CoolerMaster RealPower 620. Hele goede en stabiele voeding. Zeer efficiënt en modulair.

5 euro korting.

Hier zit geen Windows en Assemblage bij. Als je dat er beide bij wilt zal je nog zo'n 120 euro moeten bijrekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.