Ga naar inhoud

Nieuwe Game PC


Aanbevolen berichten

Hey,

eerst en vooral bedank ik jullie voor deze informatieve site :D

ik wilde een kleine hulp met samen stellen van een game pc (kga hem vooral gebruiken om te gamen, films, muziek)

budget +-2000 euro

kheb de site is doorzocht en kwam op een samenstelling nu is men vraag is hem goed of ontbreekt er iets?

toetsenbord, muis enzo hoeft niet heb hier nog liggen :P

Azerty

mvg

Kozan

aangepast door Kozan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb je samenstelling bekeken, en er kon hier en daar wel iets worden veranderd. Wil je daar nog assemblage en Windows bij ?

=1&product[235982]=1&product[213924]=1&product[245679]=1&product[225309]=2&product[280465]=1&product[242577]=2&product[252897]=1&product[7517]=1&product[288021]=2&product[259627]=1&product[226358]=1&product[245830]=1"]Samenstelling :

  • Processor : Ik heb gekozen voor de Intel Core i7 860. Goede processor, snelle turbo-modus. Een Intel was de beste keuze aangezien je géén SLI kan draaien op een AMD-Platform.
  • Moederbord : Een goed bordje met wat overklokmogelijkheden en extra functies zoals USB 3.0 en Sata600. De Asus P7P55D-E.
  • Geheugen : Maar direct voor de volle pot gegaan, 8 GB dus. Tweemaal een setje van Kingston HyperX. 8GB is nu niet echt nodig, maar binnen een jaar of twee zal 8GB wel weer het "gemiddelde" zijn. De geheugenprijzen blijven maar stijgen, en de prijs van de HyperX modelletjes verschillen niet veel met de prijs van de "gewone". Heel goed overklokbaar.
  • Videokaarten : Onlangs heeft Nvidia en nieuwe grafische kaart gelanceerd, de GTX 460. Eindelijk hebben ze nu weer een kaart in handen dat concurrentie biedt tegenover Ati. Twee van deze beestjes zijn sneller dan een 5870. Ik heb gekozen voor de licht-geoverclockte versie van Gigabyte. Ze zijn trouwens héél stil. Nvidia optimaliseert momenteel nog de drivers, dus eigenlijk kan je ze nog niet op "volle kracht" benutten. Maar zelfs zonder geoptimaliseerde drivers zijn de kaarten zeer snel.
  • Bootschijf : Als bootschijf heb ik gekozen voor zowat snelste SSD om de markt, de OCZ Vertex 2 Extended 60GB.
  • Opslag : Natuurlijk is 60GB niet genoeg, voor opslag kan je rekenen op de Samsung Spinpoint F3. Met twee van deze schijfjes heb je 2TB in handen.
  • CPU-koeler : Bij zo'n systeem mag je zeker geen standaardkoeler installeren op je processor, daar zorgt de steengoede Scythe Mugen 2 Rev. B. voor.
  • Voeding : Als voeding heb ik voor de Nexus RX-8500 gekozen. Zeer stil en efficiënt. 850 watt is meer dan voldoende om later een paar zware videokaarten te draaien.
  • Optische Driver : De Philips Lite-On iHas 524. De beste DVD-brander op de markt, maar de blu-ray drives zijn nu in prijs aan het dalen, als je blu-ray wilt is de Samsung SH-B083L een goede en goedkope keuze.
  • Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium. Persoonlijk vind ik het niet echt waard op Pro of Ultimate te nemen, tenzij je een boel oude programma's draait. (Pro en Ultimate beschikken over een Windows Xp modus.)
  • Beeldscherm : De Iiyama Pro Lite E2407HDS-1. Zeer goede monitor, 24", Full HD.
  • Assemblage : Volledig systeem met 1 jaar garantie op de assemblage en alle onderdelen zowieso 1 jaar garantie. De meeste onderdelen hebben een langere garantie, die blijft natuurlijk gelden.

Enkele kortingen :

- € 5,- op Behuizing

- € 5,- op Geheugen

- € 5,- op SSD

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor dat geld eerder naar een i7 9xx systeem gaan.

Dit systeem zoals het hier staat kost een 90 euro meer dan 2000 euro. Je kan die prijs terug onder de 2000 euro halen als je 2x GTX460 neemt ipv 2x GTX470.

Ik ga enkel bespreken wat er anders is aan tussen mijn samenstelling en die van superjona:

  • Processor: i7 930 is gelijk aan de i7 860 op eerste zicht. Enkel is het dezelfde chip als de i7 975X enkel met een vaste multiplier. Je kan daar dus vele meer uit halen dan de i7 860. De i7 9xx gebruikt ook een X58 chipset die beter is dan de P55.
  • Moederbord: Goedkoopste X58 moederbord maar aangezien de i7 9xx serie al high end is hebben we in dit segment geen echte budget moederborden. De P6T SE is voldoende.
  • Geheugen: HyperX 1600MHz 6GB, zeer goed geheugen. Niets op aan te merken.
  • Grafische kaarten: De GTX 470 in SLI. deze kaart is 12,5% sneller dan de GTX 460. Vooral op de Nieuwere games is ze veel sneller.
  • Voeding: Nieuwste reeks van Coolermaster. Zeer efficient en stil. 800W is ook meer dan voldoende.
  • HD: Ik heb slechts 1 HD103SJ geselecteerd ipv 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dan gtx 470 beter dan ati HD 5870 ?

assemblage mag maar moet ik Windows kopen om erop te late installeren of doen ze da bij assemblage??

bedankt voor jullie reacties

mvg

Kozan

aangepast door Kozan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen zegggen van wel, maar SLI schaalt (op dit moment) beter dan Crossfire en Nvidia heeft toch enkele belangrijke functies die Ati niet heeft. Ik noem er even enkele op :

  • 3D Vision
  • Surround Schermen (Displayport niet vereist)
  • 3D Vision Surround
  • PhysX
  • CUDA (tegenhanger van Ati Steam.)

Nvidia optimaliseert op het ogenblik nog de drivers, dus er wordt verwacht dat de performance naar boven gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.