Ga naar inhoud

XP installeren


stegisoft

Aanbevolen berichten

Via PB ontvangen van Nam-Reh

Hoi Stegisoft !

Kan je mij aub effe snel (opnieuw) wegwijs maken mbt herstellen xp...?

M'n PCtje getuned (elek uitgeplugd, volledig uit elkaar genomen, gereinigd, stille coolers bij gezet, extra HD's aangesloten) & dan opnieuw opgestart

van m'n 2 (extra) 1,5TB HD's (oa films) herkent het systeem er 1 als Master... Bizar, gezien ik er nooit 'n systeem op gestoken heb (enkel gebruikt op m'n Mac als Data-schijf & bij overzetten op m'n PCtje als NTFS gezet, met snelformateren)

Ik zag de donderwolk reeds hangen, gezien er dus 2 Master-Disks waren...?!

> na opstart verliep het niet 100% (bepaalde programma's gaven geen teken van aanwezigheid & menu start was eerder"minimaal"...)

Na het her-opstarten compleet niks meer > bleef in 'n "loop" zitten

opstarten in veilige modus ging ook niet...

(heb de installatie-cd er in gestopt & zit nu op de splitsing "installeren/herstellen/afsluiten)

Herstellen (2de keuze) (druk "R") ken ik niet echt...

Enig snel-advies...?

Mvg, Herman (Nam-Reh).

Als je sata hebt dan kan je gewoon inpluggen in de moederbord.

Maar als je ide harddisk hebt moet je zo instellen dat het master / slave is naar gelang de toestand je hebt.

Je kan dat achter de pinnetje zo plaatsen dat het master of slave is.

Hoe je dat moet staat bovenop de harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi !

Installatie bleek niet meer te herstellen... (ook al was dit nog maar 1 week in de running...?! Ik merkte reeds dat er problemen in zaten > Nero 8 installeerde niet meer , enz...

(was effe héél lang geleden dat ik de herstel-functie nog gebruikt had, dus wist ik niet echt meer hoe te doen...)

Ik ben ondertussen met 'n nieuwe clean-install bezig (ondertussen al gedaan) & met overzetten van data (lekker snel via SATA)

Grtz, H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.