Ga naar inhoud

Weer met dag en plaats weergeven op site


Aanbevolen berichten

Ik zoek een manier om het weer op mijn website te krijgen. Niet zomaar het huidige weer, zo heb ik 20 mogelijkheden gevonden...

Ik heb namelijk 2 eisen die ik zelf moet kunnen meegeven:

- Stad

- Datum (in de toekomst uiteraard )

Als die datum nog niet beschikbaar is gewoon geen weer weergeven, of iets als 'nog niet beschikbaar'.

Kent iemand daar een website voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets zou perfect zijn, als het niet enkel voor de USA was :-)

Wat ik ook merk, is dat je met weercodes moet werken. Het zou nog gemakkelijker zijn als je "?city=gent" kon meegeven.

Toch bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor heel de wereld:

citaat uit de website: "Weather is a PHP script to provide weather data for cities around the world."

Je moet het via PHP gebruiken. Een simpel iets zoals "?city=gent" is denk ik niet iets wat bestaat. Alle dingen die iets moeten fetchen (oproepen) gaan via PHP.

Ik kan misschien wel kijken of ik zo een soort applicatie voor je kan maken aan de hand van Ravis 2004. Gaat alleen wel een tijdje in zitten om dit te maken. Ik ga straks even kijken of ik zoiets kan maken.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een database met steden (en piepkleine dorpjes) in europa, met het land erbij, die eindgebruikers zelf ingeven. Aan de hand daar van zou ik een weersvoorspelling willen opvragen van een dag die de gebruiker kiest, in het dorpje (en land) dat zij ingegeven hebben...

Dit kan toch niet zo moeilijk zijn om zo'n script te vinden? :(

Ik zie wel dat hij gebruikt maakt van weather.com, op die website staat enkel USA vermeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.