Ga naar inhoud

Windows server 2008


Sander39

Aanbevolen berichten

Ik zou willen een evaluatie versie van windows server 2008 downloaden die op de microsoft site vind. Maar dit is een iso voor een dvd maar ik heb geen dvd station. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om windows te installeren vanaf een hardeschijf of andere mogelijkheden.

Ik heb al eens geprobeert met een virueel dvd station (Deamon Tools) maar als de server opnieuw opstart om te beginnen te installeren dan vind hij het dvd station niet meer.

Ik weet best ook wel dat je ook een dvd station kan kopen maar ik hou van zulke uitdagingen.

Alvast bedankt

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

deamontools gaat inderdaad niet werken want die virituele drive word verwijdert op het moment dat je windows installatie het besturings systeem wegknikkert (hdd formatteert)

denk eigenlijk niet dat het mogelijk is om het niet vanaf een dvd te doen, ja via een cd misschien maar daar moet je een speciale versie voor downloaden en ik weet niet eens zeker of deze er is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mogelijk om een windows installatie op cd's te zetten wat eigenlijk op een dvd hoort te staan. maar daar heb je een programma voor nodig. of je moet er een speciale versie van downloaden.

wat ook misschien nog een uitdaging is dat is om virtual pc te downloaden en hier je 2e OS op te installeren. (zet je "nieuwe" OS dan wel op de C: schijf in een map OS (of iets dergelijks) en niet in C:\Program Files\OS) en dan je huidige OS door in command Prompt je huidige windows onderdelen te wissen. (dit kan niet als windows aan staat maar wel als je opstart met de windows cd en dan repareren kiezen. op deze manier kun je windows onderdelen verwijderen, dit duurt wel heel lang en HÉÉL misschien werkt het.

Maar het blijft een uitdaging :mrgreen: (ik weet niet of het werkt en alles is op eigen risico)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Windows server kunnen installeren op een virtuele pc ik moest alleen nog inloggen. Ik ben toen even weggelopen en toen was mijn computer gecrasht. dus... ik probeer er nu terug xp op te krijgen als er nog andere ideeën zijn mag je ze altijd posten ik zeker nog niet opgeven.

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.