Ga naar inhoud

ialmrnt5


Hillm

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Nadat ik windows opnieuw heb moeten installeren heb ik grafische problemen. Vooral als ik naar Secondlife ga slaat alles dood, veranderen m'n kleuren en beeldscherm en zit er niets anders op dan te herstarten. De foutmelding verwijst naar ialmrnt5, een dll-file die in windows/system32 zit.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en, nog beter, een oplossing?

Bedankt en groetjes

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij komt dit door je drivers.

ik veronderstel dat je ze wel zult geïnstalleerd hebben, anders zou je wel andere errors krijgen. Maar volgens mij moet je ze eens updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kom er niet uit. Ik heb geprobeerd drivers te updaten. Er zijn er 4 voor mijn type PC. Bij 3 van de 4 zegt de PC bij het uitpakken dat deze niet voor mijn PC is, de 4e is geïnstalleerd maar geeft geen oplossing.

Ik heb alleen problemen als ik in Secondlife zit. M'n PC slaat vast, of ik krijg hele primitieve kleuren en moet ook herstarten. Iedere keer wordt naar ialmrnt5 verwezen. Soms gaat het enkele uren goed, soms slaat de PC meteen vast en doet niets het meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toch weer wat verder gekomen. Heb ialmrnt5.dll weten te downloaden. Maar krijg deze niet in c:\windows\sysstem32 gekopieerd omdat de bestaande ialmrnt5.dll in gebruik is. Weet iemend hoe ik dit oplos? Hoe krijg ik de nieuwe file over de bestaande gekopieerd terwijl deze in gebruik is, of hoe stel ik de file tijdelijk buiten gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kan dit proberen via veilige modus en dan te kopieren.

Neem voor de veiligheid eerst van de oude ialmrnt5.dll een backup voordat u deze overschrijft.

Geef gerust ook even het type grafische kaart dan kijken we voor u even voor de laatste drivers

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses voor de moeilijke uitleg.

Hoe start u op in veilige modus (windows xp)

Start de computer opnieuw.

Tijdens het opstarten hou je de F8-toets ingedrukt tot het opstartmenu verschijnt.

In dit menu kies je de optie "Veilige modus".

De meest gemaakte fout hier is dat je de toets te laat induwt. Druk je F8 toets in net nadat het scherm van je BIOS verdwenen is.

Het type grafische kaart staat vermeld hier:

ga naar start, kies configuratiescherm, kies systeem. kies het tabblad hardware, en vervolgens de knop apparaatbeheer. Kijk bij Beeldschermadapters. Hier staat het type.

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.