Ga naar inhoud

[OPGELOST] Geen Geluid Meer


FragmentQ

Aanbevolen berichten

Gegroet,

Gisteren toen ik mijn pc afsloot wilde die voor één of andere reden niet uitschakelen. Ik schakelde manueel uit (knop ingedrukt houden) en dacht er verder niet aan.

Vandaag kon hij windows niet opstarten en gaf blauwe scherm foutmelding toen het uiteindelijk wel lukte. Aangezien ik dit probleem al eens voorgehad heb en het toen lag aan m'n geluidskaart die los zat, heb'k de case opengekraakt (niet letterlijk smile.gif ) en overal een klein wrikje gegeven.

Pc startte normaal op maar detecteerde geen geluidskaart...

Opnieuw case opengevezen en nogmaals gemaakt dat alles goed zat.

Pc opnieuw opgestart, nieuwste drivers gedownload voor geluidskaart en die geïnstalleerd. De pc herkent nu de geluidskaart opnieuw, het apparaat functioneert "normaal"; maar nog steeds heb ikgeen geluid...

Er zijn geen foutmeldingen, er komt gewoon geen geluid uit m'n boxen/koptelefoon..... (en ja mijn volume staat open :) )

Iemand een ideetje wat ik hier moet doen???

Thx!!

Grtz

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een Soundblaster Audigy 2 ZS, dus een volledig afzonderlijke.

Alle volumeinstellingen zijn correct, al moet ik er wel bij vermelden dat sinds dit probleem het luidspreker icoontje dat normaal rechtsonder bij de klok staat ook verdwenen is....

Ook bij dxdiag uit te voeren staat er dat alles zou moeten werken :s???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dit is eeeeeeeerg weird... :s

De drivers stonden niet bij software dus ben'k een kijkje gaan nemen int mapje van creative zelf. Daar heb'k via het setup bestandje de drivers geuninstalled en dan de pc gereboot. Vervolgens heb ik via de gedownloade drivers van de site de nieuwste geïnstalleerd.

Op het einde van de installatie met de vraag of ik wou rebooten klonk er een klankje geluid (melding) dus was ik al in de wolken. En bij het rebooten, was er zowel geluid bij het afsluiten als het opstarten van windows.

Eenmaal in windows echter gaf het geluid weer geen krimp :s :s

Niks werkte meer en ook geen systeemgeluiden...

wtf???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.