Ga naar inhoud

Boot cd Windows xp


JTvD

Aanbevolen berichten

Ik heb een cd met windows XP..

Als ik m in mijn laptop doe ziet deze m als boot cd...

Doe ik m in een van mijn pc's dan zie ik alleen maar de inhoud van de cd's.

Nu heb ik nog een pc staan waar ik deze xp graag op wil installeren er staat nu nog niets op..

Maar ook deze cd ziet m niet als boot cd

Heb ik op al mijn pc's iets verkeerd staan o.i.d.

Op alle pc's staat de cd als first boot..

Wie kan me helpen

JTvD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik gedaan bij al mijn pc's

Ik had dat al geschreven deze vraag had ik al verwacht..:)

Het gekke is dat als ik m in mijn pc doe waar xp al opstaat ik alleen de inhoud kan zien.

Normaal start hij toch op zoals in mijn laptop.

OOk op de pc waar hij op moet, met een lege HD, komt er te staan zoiets als "insert boot disk"

Link naar reactie
Delen op andere sites

o sorry daar had ik even overheen gelezen dan denk ik (beetje veel aan mijn hoofd op het moment haha)

is inderdaad wel even een vreemd iets ja dat het op de ene pc dan wel gaat en op de andere niet..

kunt u even vertellen hoe de jumpertjes zitten op de dvd/cd stations? dit kan namelijk ook van belang zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je op de pc waar al XP op staat alleen maar data kan uitlezen kan kloppen. de cd stop je dan waarschijnlijk erin als je pc al is opgestart.

maar wil je xp installeren moet je de pc aanzetten --> de cd erin doen --> en even op de reset knop duwen.

nu start de pc opnieuw op en zal hij misschien vragen of je de pc van de cd wilt opstarten (er staat ook bij druk op een toets) druk nu op een toets. (als het nodig is).

de pc zal nu van de cd opstarten en je kunt XP installeren of repareren of partities (van een lege schijf) aanmaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is dat hij op mijn laptop met windows XP gewoon opstart en deze wil gaan installeren...

En op de pc waar hij op moet staat niets op de HD en zou hij dus op moeten starten...

De vraag "druk op een toets om XP te installeren" komt er niet.

Alleen een melding met "Boortdisk not fount, insert boot disk"

Ik heb zelfs al een andere cdspeler er in gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg je ook iets in het begin als je je pc opstart (dat is zomaar voor een paar seconden) een lijstje met:

primairy master

primairy slave:

secondairy master:

secondairy slave:

wat staat er dan achter de 4??

als het goed is moet er bij jou achter 2 van de 4 none staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.