Ga naar inhoud

PC Start niet meer na overbelaste stroomspanning!!


Mr Question

Aanbevolen berichten

Goeiedag allemaal,

Ik heb 3 weken geleden tijdens de hittegolf een stroom probleem gehad in 1 kamer waar namelijk alleen mijn desktop pc en mijn beeldscherm stond. Ik zit momenteel op mijn zus haar laptop.

Toen ik aan het chatten was viel mijn pc volledig uit samen met de beeldscherm, dan had ik geprobeerd het terug aan te doen maar dat lukte niet. Dus ging ik maar eens kijkje nemen bij de zekeringskast. Ik vond het schakelaar van mijn kamer en probeerde die aan te zetten maar al snel kwam er enorme vonk van binnen wanneer ik die probeerde aan te zetten, dus liet ik het een dagje rusten. Dag later heb ik alle kabels uit de contact weg gehaald en dan nog eens geprobeerd altans mijn broer. Nu werkte de stroom weer normaal bij de contacten maar mijn pc werkte niet. Ik dacht misschien zou het aan de voeding liggen.

Hier roep ik jullie hulp, als jullie nog informatie wil weten vraag het onmiddelijk

Merci,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door die kortsluiting is heel waarschijnlijk je voeding overleden.

Misschien zijn er nog andere onderdelen beschadigd zoals het moederbord of de harde schijf.

Als je een handige Harry bent met kennis van hardware (of als je zo iemand kent) kan je proberen zelf een nieuwe voeding te steken.

Anders is het beter om de pc naar de winkel te brengen voor herstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.