Ga naar inhoud

Printerprobleem transport papier (HP psc 1215 all-in-one)


mikado

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik alles goed doe (en dat iemand mij kan helpen natuurlijk).

Het probleem:

Het papier wordt niet meer in de printer geleid.

Je hoort alle geluiden die hij normaal maakt om papier te transporteren, maar er wordt geen velletje van de stapel opgepakt.

Het waarschuwingslampje dat het papier gecontroleerd of aangevuld moet worden blijft branden.

Ik heb alle aanwijzingen opgevolgd die HP online geeft om dit probleem op te lossen en o.a. de rollen schoongemaakt. Zonder resultaat.

Ik heb geen ander papier gekocht of onlangs iets anders gewijzigd. Het papier is nieuw en niet beschadigd.

De printer is ongeveer 5 jaar oud. Een nieuwe is niet al te duur. Maar voor hetzelfde geld is er een simpele oplossing en gaat hij nog een poosje mee.

Wie kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is moeilijk te zeggen op afstand.

Maar ik weet niet of bij u mogelijk is om de roller ontkoppelen zodat je handmatig kan rollen.

In dat geval zou ik met schuurpapier zoals je met gewoon printpapier doet door de roller laten glijden.

Dus een volledig blad schuurpapier grofheid 220 in de papierbak leggen en een paar keer door laten rollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de snelle reactie,

Klinkt als een simpele oplossing die best eens zou kunnen werken, maar...... als ik de printer aan de achterkant openmaak, zoals je bijvoorbeeld ook doet bij paperjam, dan zie ik twee sets kleine rollertjes. Die zijn allebei glad en je moet ze juist stofvrij maken volgens HP, dus dan zou je denken dat ruw(er) maken met schuurpapier (want dat is waar je op aanstuurt neem ik aan), niet de oplossing kan zijn. Tenzij er elders in het apparaat nog iets zit wat ruw moet zijn om het papier op te pikken. Alleen daar kan ik niet bij komen zonder het hele apparaat te demonteren. Wordt ook niet door HP als mogelijk oplossing aangedragen om dat te doen trouwens.

Ik heb geen schuurpapier in huis, maar zal je tip zeker in gedachten houden en een velletje aanschaffen.

Bedankt zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schuurpapier is bedoeld om mogelijk ergens een kleine stuk papier dat achter is gebleven weg te nemen.

Zoiets deed ik altijd als er bijvoorbeeld een stukje van de enveloppe achter bleeft in de printer.

Normaal gezien zou je op een of andere manier de mogelijkheid moet hebben om papier los te krijgen als het vast zit in de printer.

Dan kan je de schuurpapier erin doen en dan zelf rollen ofwel met papierdoorloop toets drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

stegisoft, ik heb de truc met het schuurpapier geprobeerd, maar het hielp niet. Bij dit type printer kan je eigenlijk niet handmatig papier invoeren, dus vandaar waarschijnlijk. Intussen oude printer maar vervangen toen er goede aanbiedingen waren vanwege de start van het nieuwe schooljaar. Maar nog bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.