Ga naar inhoud

Nieuwe PC


Aeternalol

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Zoals te zien is ben ik vrij nieuw op dit forum.

Een vriend van mij heeft een klein halfjaar geleden een pc samengesteld, jullie een hoop vragen gesteld en hem vervolgens zelf in elkaar weten te draaien. Ik heb hem daarbij op de voet gevolgd.

Het blijkt alleen dat ik daaruit niet genoeg heb opgedaan op nu mijn eigen pc samen te stellen. Daarom hierbij mijn vraag aan jullie, hopelijk om mijn zoektocht een beetje te vergemakkelijken.

Ik ben iemand die erg veel gebruik maakt van mijn pc:

Download films/muziek, heb muziek en foto edit programma's waar ik veel mee werk.

Ik speel wow (best moeilijk om het toe te geven) en heb graag meerdere dingen openstaan op hoge kwaliteit zonder lagg.

Mijn budget ligt rond de 1100 euro. Muis, toetsenbord etc. heb ik allemaal. Wil er een ong. 23 inch schermpje bij hebben en verder een pc die in ieder geval voldoet aan mijn eisen. Maar hoef dus geen monster te hebben :).

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Alvast hartelijk bedankt,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Assemblage is denk ik voor mij wel handig, zodat ik zeker weet dat de pc goed in elkaar zit.

Windows 7 denk ik ook, heb thuis geen versie en wil er wel een legale versie op hebben.

De installatie moet mij zelf nog wel lukken. Software heb ik dan wel weer redelijk veel verstand van :)

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik multitask redelijk veel ja, videobewerking ben ik net een beetje mee aan het beginnen, maar zou ik in de toekomst wel meer tijd aan willen besteden. Verder ben ik vaak op WoW, downloaden, internetten en muziek luisteren op hetzelfde moment. En als spelen me verveelt ben ik met bewerking bezig, heb het nieuwste Adobe pakket met daarin alle bewerking software die ze hebben uitgebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de uiteindelijke =1&product[235982]=1&product[252897]=1&product[259627]=1&product[301852]=1&product[232912]=1&product[225309]=1&product[242577]=1&product[288021]=1&product[245679]=1&product[259564]=1&product[35578]=1"]samenstelling.

Als processor heb ik een Intel Core i5 760 genomen. Dit is de opvolger van de populaire Core i5 750. Uitstekend geschikt voor je doeleinden en prima overklokbaar. Presteert goed in games en fotobewerking. Dit is een processor met 8 theoretische (4 fysische) kernen.

De processor moet natuurlijk op ergens geplaatst worden, dat wordt de MSI P55-GD65. Prima bordje, goed overklokbaar, geschikt voor Crossfire en SLI. (Mocht je later een grafische kaart bijsteken). Als je de functionaliteit van USB 3.0. en Sata600 wil hebben is de Asus P7P55D-E een prima alternatief. Met het laatstgenoemde heb je echter geen ondersteuning voor meerdere grafische kaarten.

Het grafische werk wordt geregeld door de Gigabyte GTX460OC 1GB. Ik heb speciaal de 1GB versie genomen, omdat dat in World of Warcraft wel handig kan zijn. Verder is dit een superkaartje wat betreft prijs/prestatieverhouding, en is door de fabrikant lichtjes overgeklokt. Gigabyte heeft de stilste en beste koeling voor deze kaart.

Als geheugen de nieuwste set Kingston HyperX 4GB. Ze lopen op 1600Mhz, en zijn goed overklokbaar. Als je intensief aan video/fotobewerking doet raad ik aan dat je twee van deze setjes neemt voor een totaal van acht gigabyte.

Om de processor wat koeler te houden plaatsen we daar een Scythe Mugen 2 Rev. B op. Momenteel is de Corsair H70 de beste ( - €100) koeler, maar de 'oude' Scythe Mugen 2 doet dat absoluut niet slecht. Stille ventilator en koelt veel beter dan stock koeling.

Voor opslag kan je rekenen op de Samsung Spinpoint F3 1TB. De op een na snelste harde schijf van het moment. De prijs is ook belachelijk laag.

DVD'jes branden doe je met de bestgeteste Lite-On iHas 524.

Al deze onderdelen worden gevoed door de CoolerMaster M620. Stil, efficiënt, én modulair. Uitstekende keuze dus. Tenzij je van plan bent om een tweede grafische kaart bij te steken (een enkele GTX460 speelt WoW uitstekend met alle settings op ultra) is 620 watt ruim genoeg.

Natuurlijk moeten die onderdelen gevestigd worden, en dit in de CoolerMaster CM 690 II Advanced. Een zeer goede kast voor haar prijs. Functionaliteit en koeling is dik in orde. (Plaats voor 10 ventilatoren!)

Azerty zal dit systeem assembleren met 1 jaar garantie. Sommige onderdelen hebben een langere garantie, de langste garantie blijft uiteraard behouden. Je krijgt ook Windows 7 Home Premium NL 64 bit erbij.

Als monitor heb ik gekozen voor het verbazend goedkope scherm van Asus, die een uitstekend design heeft. De resolutie is niet Full HD, maar biedt genoeg werkplaats.

Je krijgt een korting van 5 euro, of 50 procent vermindering op Norton Anti-Virus 2010.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super! bedankt voor de super snelle reactie en je tijd.

Moeilijk te geloven dat iemand van 13 jaar zoveel verstand van zaken heeft haha.

1200 euro, is iets boven budget maar dat moet ik dan maar even roggelen, want dan heb ik wel een echt goed ding in handen.

Ik laat snel weten hoe alles is verlopen en hoe alles draait.

Nogmaals bedankt,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.