Ga naar inhoud

extreem traag opstarten (23u), iemand raad?


briekske

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben vrij nieuw op dit forum, omdat ik me vroeger wel uit de slag wist te trekken, maar dit keer niet..

Mijn pc is 3 jaar oud (het betreft een Q6600 (4x 2,4GHz) met vier gig ram) en had het begeven dacht ik, wat ik iets te vroeg vind. Het opstarten is van de ene dag op de andere veranderd van 1 minuut naar 23 uur.. Eerst het intellogo gedurende een uur of twee, dan de ram check etc, ... tot aan het aanmeld scherm waar je je account in windows (windows 7) aanklikt en dan werkt het ganse systeem weer prima.

Laatste dat ik deed voor het uitschakelen was de laatste realtek drivers voor audio installeren. Denkt iemand dat een systeemherstel mij kan helpen (wat goed 2 dagen zal duren veronderstel ik)? De CMOS batterij heb ik al eens uitgehaald en terug ingestoken en enkel de klok was uitgevallen, wat logisch is, maar daaraan ligt het dus niet veronderstel ik. Ram, videokaart, harddisks, cd drive, alles al eens uitgehaald maar niks veranderd.

Waar kan het deffect liggen? In de rom op het moederbord waar ik niet bij kan? Als in: nieuw moederbord en alles herinstalleren dus?

dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat de harddisk niet mee goed is gezien de zeer lange opstart.

Indien er data staan kan je best uw computer opstarten in veilig modus en meteen indien u die mogelijkheid heb om vanuit een andere computer de data over te zetten. Wel niet teveel in een keer doen om de harddisk te fel belasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou de de boot tot aan de bios toch vlekkeloos moeten verlopen en zou er geen normale werking na opstart zijn ook (en die is er wel) dacht ik?

Ik heb een installatie cd en andere schijf ingestoken en de boot tot aan "druk op een toets als u wil starten vanaf cd" blijft identiek, verder heb ik niet geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.