Ga naar inhoud

Ocr


ekster

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe printer Canon MP 550.

Scannen van document gaat prima. Op de pc kom ik dan terecht bij temp-kladblok (volgens handleiding moet dat zijn Kladblok).

Dat document kan ik, zoals ik wens, bewerken.

Maar als ik opsla als.....weet ik niet waar het bestand blijft. Wat is temp-kladblok?

Kunnen jullie me helpen?

Hartelijke groet, ekster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer tien keer geprobeerd, ik heb geen idee waar die bestandjes blijven. De eerste keer open ik kladblok na opslaan als...en dan zie ik het. Het opent gewoon.

Probeer ik het later nog eens dan krijg ik een venster met: Het item hallo2.text waarnaar deze snelkoppeling verwijst, is gewijzigd of verplaatst, waardoor deze snelkoppeling niet goed meer werkt.

Wilt u deze snelkoppeling verwijderen?

Waar zijn ze dan gebleven, het is me een raadsel.

Vriendelijke groet, ekster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dialoogvenster OCR

Klik op OCR op het tabblad Aangepaste scan met eenmaal klikken (Custom Scan with One-click) of in het scherm voor de modus Eenmaal klikken om het dialoogvenster OCR te openen.

Scan-instellingen (Scan Settings)

· Documenttype (Document Type)

Selecteer het type document dat u wilt scannen.

· Kleurenmodus (Color Mode)

Selecteer hoe u het document wilt scannen.

· Documentformaat (Document Size)

Selecteer het formaat van het document dat u wilt scannen.

Wanneer u Aangepast (Custom) selecteert, wordt een dialoogvenster geopend waarin u het documentformaat kunt opgeven. Selecteer een van de Eenheden (Units), voer de Breedte (Width) en Hoogte (Height) in en klik op OK.

· Resolutie (Resolution)

Hier kunt u de resolutie selecteren waarmee documenten moeten worden gescand.

Resolutie

· Scannerstuurpr. gebruiken (Use the scanner driver)

Schakel dit selectievakje in om het scherm van ScanGear (scannerstuurprogramma) weer te geven en geavanceerde instellingen voor het scannen te definiëren.

Kleurenmodus (Color Mode), Documentformaat (Document Size), Resolutie (Resolution) en andere instellingen in het dialoogvenster OCR worden uitgeschakeld. Geef deze instellingen op in het scherm van ScanGear (scannerstuurprogramma).

· Opgeven... (Specify...)

Klik hierop om het dialoogvenster Scan-instellingen (Scan Settings) te openen, waarin u geavanceerde scaninstellingen kunt opgeven.

Dialoogvenster Scan-instellingen (Scan Settings)

Opmerking

· Wanneer u scheve documenten wilt corrigeren, selecteert u het selectievakje Scheve documenten corrigeren (Correct slanted document) om de nauwkeurigheid van tekstherkenning te verbeteren

Instellingen opslaan (Save Settings)

· Bestandsnaam (File name)

Voer een bestandsnaam in voor de afbeelding die u wilt opslaan (maximaal 64 tekens). Wanneer u meerdere bestanden opslaat, worden 4 cijfers aan elke bestandsnaam toegevoegd.

· Type bestanden (Save as type)

Selecteer een bestandstype om de gescande afbeeldingen op te slaan.

Selecteer JPEG/Exif, TIFF of BMP.

Belangrijk

· U kunt JPEG/Exif niet selecteren als Kleurenmodus (Color Mode) is ingesteld op Zwart-wit (Black and White).

· Instellen... (Set...)

Wanneer Type bestanden (Save as type) is ingesteld op JPEG/Exif

U kunt een compressietype opgeven voor JPEG-bestanden. Selecteer Hoog (lage compressie) (High(Low Compression)), Standaard (Standard) of Laag (hoge compressie) (Low(High Compression)).

Belangrijk

· Deze instelling is niet beschikbaar als het selectievakje Gescande afbeeldingen bij het overbrengen comprimeren (Compress scanned images when transferring) op het tabblad Algemeen (General) in het dialoogvenster Voorkeuren (Preferences) geselecteerd is.

· Opslaan in (Save in)

Hiermee wordt de map weergegeven waarin de gescande documenten moeten worden opgeslagen. Als u de map wilt wijzigen, klikt u op Bladeren... (Browse...) om een andere map op te geven.

Standaard zijn de volgende mappen opgegeven.

Windows Vista: map MP Navigator EX in de map Afbeeldingen (Pictures)

Windows XP: map MP Navigator EX in de map Mijn afbeeldingen (My Pictures)

Windows 2000: map MP Navigator EX in de map Mijn afbeeldingen (My Pictures)

· Opslaan in een submap met huidige datum (Save to a Subfolder with Current Date)

Hiermee maakt u een submap in de map die is opgegeven in Opslaan in (Save in) met de huidige datum. Sla in deze submap gescande afbeeldingen op. Er wordt een submap met een naam als '2009_01_01' (Jaar_Maand_Dag) gemaakt.

Als dit selectievakje niet is ingeschakeld, worden bestanden rechtstreeks opgeslagen in de map die is opgegeven in Opslaan in (Save in).

Instellingen voor de toepassing (Application Settings)

· OCR met (OCR with)

Een OCR-toepassing opgeven.

Als u MP Navigator EX opgeeft, wordt de tekst nadat de afbeelding gescand is in de afbeelding geëxporteerd naar en weergegeven in Kladblok (geleverd bij Windows)

Opmerking

· U kunt alleen teksten in talen exporteren naar Kladblok (geleverd bij Windows)die geselecteerd kunnen worden op het tabblad Algemeen (General) Klik op Instellen... (Set...) op het tabblad Algemeen (General) en geef de taal op van het document dat u wilt scannen.

Als u meerdere documenten scant, kunt u de geëxporteerde tekst in één bestand verzamelen.

Tabblad Algemeen (General)

· Tekst die wordt weergegeven in Kladblok (geleverd bij Windows) kan alleen als leidraad worden gebruikt. Tekst in de afbeeldingen van de volgende documenttypen wordt mogelijk niet correct gelezen.

- Documenten die tekst bevatten met een tekengrootte kleiner dan 8 of groter dan 40 punten (op 300 dpi)

- Scheve documenten

- Documenten die omgekeerd zijn geplaatst of documenten met een onjuiste afdrukstand (gedraaide tekens)

- Documenten met speciale lettertypen, effecten, cursieve letters of met de hand geschreven tekst

- Documenten met een smalle regelafstand

- Documenten met kleuren op de achtergrond van tekst

- Documenten met meerdere talen

· Herstellen (Reset)

De toepassingsinstelling annuleren.

· Instellen... (Set...)

Hiermee kunt u een toepassing selecteren.

Belangrijk

· Afhankelijk van de opgegeven toepassing wordt de tekst mogelijk niet juist geëxporteerd of wordt de toepassing niet gestart.

· Scannen starten door op de eenmaal-klikken-knop te klikken (Start scanning by clicking the one-click button)

Schakel dit selectievakje in om het scannen te starten wanneer u op een pictogram klikt.

· Toepassen (Apply)

Hiermee worden de opgegeven instellingen opgeslagen en toegepast.

Klik op Annuleren (Cancel) in plaats van Toepassen (Apply) om de opgegeven instellingen te annuleren.

· Annuleren (Cancel)

Hiermee worden de opgegeven instellingen geannuleerd. Het huidige scherm wordt gesloten.

· Standaard (Defaults)

Hiermee zet u alle instellingen in het scherm terug op hun standaardwaarde.

· Scannen (Scan)

Hiermee scant u documenten met de opgegeven instellingen.

Opzoeken via verkenner niet gelukt, sorry.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de optie die je moet aanpassen in het rood gemarkeerd in je bericht.

Maak bvb in (mijn) dokumenten een map aan die je ingescand noemt en stel dan deze map in bij de aangegeven optie.

Kijk eens of er in de map (mijn) afbeeldingen een map staat met de naam MP Navigator EX?

Normaal zouden je scans daarin moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.