Ga naar inhoud

PC klok toont juiste tijd niet meer


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enkele dagen loopt het klokje onderaan rechts in mijn beeldscherm niet juist meer.

Ik heb al geprobeerd om de tijd te synchroniseren maar dat schijnt het probleem niet te verhelpen.

Voor alle duidelijkheid: ik heb een Pentium PC (geen notebook of laptop) met Win XP erop. Service Pack II is geïnstalleerd.

Daar ik mijn PC om professionele redenen dagelijks gebruik, is dit wel een vervelend probleem.

Mijn PC is aangekocht in 2001. Ik begin te denken dat het beestje aan vernieuwing toe is...

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is inderdaad wel het eerste waar u aan kunt denken, want als u de pc uitzet zorgt het batterijtje er normaal voor dat in het bios de tijd goed blijft lopen en dus ook correct staat in uw pc als u deze opnieuw aanzet.

vervang de batterij (of laat dit doen als u het zelf niet vertrouwt)

normaal zou het probleem dan opgelost moten zijn, als dit niet zo is laat dat dan even horen.

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
dat is inderdaad wel het eerste waar u aan kunt denken, want als u de pc uitzet zorgt het batterijtje er normaal voor dat in het bios de tijd goed blijft lopen en dus ook correct staat in uw pc als u deze opnieuw aanzet.

vervang de batterij (of laat dit doen als u het zelf niet vertrouwt)

normaal zou het probleem dan opgelost moten zijn, als dit niet zo is laat dat dan even horen.

Mv.Gr

Yannick

de batterij vervangen heb ik nog niet gedaan. Maar als ik het lichtje op de stopcontactendoos laat branden (m.a.w. het blijft onder spanning staan) loopt de tijd wel juist! dat bevestigt naar mijn mening jullie vermoeden! Hartelijk dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.