Ga naar inhoud

AntiMalware Doctor - geen enkel programma werkt


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Heb te maken met een hardnekkige "Doctor" op de pc van mijn neefje. Heb al verschillende tools geprobeerd die te vinden zijn op internet en op deze site, maar hij wil niets meer installeren of uitvoeren van programma's. Ook HijackThis kan ik niet uitvoeren (de exe vanop usb of bureaublad). Ook bv msconfig werkt niet meer, hij blokkeert alles en zegt dat het geïnfecteerd is. Als ik die melding laat openstaan en dan opnieuw programma probeer te openen, lukt het ook niet!

Als ik op F8 druk geraak ik in het keuzescherm voor veilige modus, maar hij herstart gewoon opnieuw...

Nu weet ik echt niet meer wat gedaan!! :sad

Iemand ideetjes?

Thanks!

Gibbek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de HijackThis op een andere pc op een usb-stick dus niet van uw pc wegens mogelijke besmetting.

Start de computer op en tokkelt de hele tijd op F5 en dus niet F8

Kies veilig modus en niet veilig modus met netwerk.

Kies administrator

Mogelijk komt er een dos venster met c:\windows\systeem32 of zoiets.

Als dat zo is dan cd.. (cd en dubbel punt)

Je moet dat zodanig zetten dat het c:\windows> ziet

Dan achter > typ je explorer.exe

Sluit nu de dos venster door achter > dit te type: exit

Je komt nu in desktop

Plug de usb-stick in.

Start HijackThis

Als je een log krijgt moet je opslaan op de usb-stick.

Sluit de computer.

Sluit nu de usb-stick op de andere computer aan.

Open de log en kopieer de tekst en plak het hier in de bericht venster zoals je schrijft.

Als het geluk is dan zal Kape u zeggen wat je moet doen.

Indien goed teken dan op hetzelfde manier doen met F5

Dan kan je ook Mbam doen indien aanwezig is als Kape dat vermeldt.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoordje.

De programma's die ik heb geprobeerd kwamen allemaal van een andere pc en dan via usb naar de geïnfecteerde (zoals rkill in verschillende versies, MBAM,Spyware Doxtor). Geen enkel programma uitvoeren of opstarten is inclusief internet explorer :-s.

Als ik op F5 druk, krijg ik enkel de keuze om Windows 7 op te starten of om op F8 te drukken voor meer geavanceerde opties. Daar beland ik dan weer in hetzelfde straatje... Nog tips?

Aanpassing: ik heb de indruk dat het nog erger aan het worden is! Naast de Doctor zit er nu nog een "vals" programma op: Security Suite. Plus, bij het opstarten krijg is steeds een schermpje (in de vorm van een scherm zoals "eigenschappen") waarop staat dat 'vsbntlo.exe' verwijderd is. Om de één of andere reden denk ik niet dat het echt werd verwijderd...

aangepast door Gibbek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na F5 klik je op F8 voor meer keuze en dan kies je veilig modus zonder internet.

Als je dat niet kan dan is het grondig mis met uw PC en de kans dat u te maken hebt met hardnekkige virus die geen enkel exe bestand laat starten zeer groot is.

Je kan eens proberen met dit zodat je onder DOS u computer kan scannen maar ik geef weinig kans.

Het best is om uw data veilig op te bergen en uw pc opnieuw formateren en installeren.

Bij verplaatsen van data mogen er geen exe, php en html bestanden verplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.