Ga naar inhoud

Oud gaming monster upgraden :)


maxpost21

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een tijdje geleden iets van 2 jaar geloof ik heb ik een monster van een pc gekocht via tweakers best buy guide. Alleen nu heb ik af en toe probleempjes met het vastlopen van programma's, films blijven wel eens hangen en ik kan niet veel processen tegelijk draaien. Nou gebruik ik mn pc meestal voor gamen en dat gaat goed. Alleen heb ik het gevoel dat het overclocken van de processor geen kwaad kan, dus wil ik graag jullie advies op een paar dingen!

Hier de setup:

Het draait op Winodows 7 x64 bits Ultimate.

Moederbord: Gigabyte X48-DQ6

Processor: Intel core 2 duo E8500 3.2ghz

Ram: Geil 2x2GB PC2-8400 DDR2-800CL = 4-4-4-12

Videokaart: Club3d Radeon HD 4870x2 2gb geheugen

Nou dit dan beetje het belangrijke in mn kast.

Ik zat eraan te denken om mn processor te overclocken naar iets van 3.8-4.0, wat voor Cpu koeler raden jullie mij dan aan?

En ik wilde mss nog 1 of 2 van die Ram geheugen modules halen, of is het beter om een wat nieuwere Ram te halen. Ik weet niet of DDR3 op mijn moederbord past.

Dus vraag ik jullie wat het slimste is om te doen!

met vriendelijke groet,

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CPU-koeler kan ik van harte de Corsair H70 aanraden. Een kant-en-klaar waterkoelingssetje, en presteert zelfs beter dan de beste luchtkoelers. Helaas past er geen DDR3 op jouw moederbord, met je huidige set ga je niet bepaald veel kunnen overklokken, maar een setje Kingston HyperX 1066Mhz is prima overklokbaar! (als je 8 GB wilt moet je twee setjes kopen.) 3.8 à 4.0 Ghz moet zeker haalbaar zijn met de H70. Let wel, de Corsair H70 is een super product, maar als je het wat goedkoper wilt houden kan je evengoed kijken naar de Scythe Mugen 2, die ook zeker 3.8 moet halen. De H70 koelt wel beter.

aangepast door superjona
foutje in aantal Mhz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een 1066MHz kit kopen, zoals Jona al zegt een Corsair H70 erop. Die E8500 kan makkelijk op 4.6GHz lopen hoor.

Er zijn genoeg lucht koelers die je kan pakken mocht je het niet zo op water koeling hebben.

Cooler Master Z600(geen fan inbegrepen)

Megahalems rev.B(geen fan inbegrepen)

Thermalright IFX-14(geen fan inbegrepen)

Cosair A70

Kingston Hyperx Geheugen 4 :: Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Ik wilde graag wat meer ram geheugen dus als ik nieuw ram geheugen koop dan zou het meteen 4x2 worden. Is het dan niet beter om nog een setje van mijn huidige ram geheugen te kopen dat ik dus 8gb heb?

En dan zou ik graag willen weten tot hoeveel je kan overclocken met de Cooler Master Hyper z600, aangezien ik de waterkoeling toch wel wat prijzig vind.

met vriendelijke groet,

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is jou ram is op 800MHz berekend als je daar boven gaat zitten wat je dus waarschijnlijk zult moeten, dan heb je kans dat de modules defect raken. De modules die wij aanraden zijn er voor gemaakt om zo snel te gaan.

Ik heb met de Z600 mijn E8400 op 4.4 GHz gekregen de E8500 clockt nog iets beter dan dat dus dan zul je zeker een heel eind komen. Al raad ik dan eerder de IFX14 aan dan de Z600, hij is wel wat groter maar voor het zware overclock werk zeker geen overbodige luxe.

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat is goed. Dan koop ik dus binnenkort een setje Kingston HyperX geheugen. Raden jullie mij aan om 1 setje te kopen (dus 2x 2gb ram schijfjes) of 2setjes.

En dan als koeler neem ik de IFX14 en klok ik eerst over naar 4.0 GHz en als ik nog meer nodig heb zal ik proberen hoger te gaan!

met vriendelijke groet,

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.