Ga naar inhoud

Acer Travelmate 7520 zonder licht


Silverbullit

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Enkele maanden geleden heb ik de scharnieren en de cover van mijn 17" acer vervangen omdat de cover gebroken was bij het scharnier.

Na alles weer in elkaar te hebben gezet heb ik geen licht meer op mijn beeldscherm de laptop start wel gewoon op alleen zonder licht, je kan wel vaag wat zien op het scherm.

Een extern scherm werkt ook prima....ik baalde dus als een stekker .....g$@st&*#

na wat zoeken op internet kwam ik bij de led convertor van rond de 45 euro

Laat ik nu afgelopen weekend op Marktplaats een zelfde acer tegen komen die niet meer wilde opstarten (echt helemaal dood), Ik dat ding voor een prikkie gekocht.

Vol goede moet Kap er af schroefjes er uit, en beeldscherm over gezet stekkertjes er in en wat schets mijn verbazing....GEEN LICHT.

Het lijkt mijn stug dat de convertor nu ook toevallig stuk is ?????

Wie zou mij verder kunnen helpen

MvG Silverbullit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Hallo,

als ie opstart maar je hebt geen licht op het scherm, hoor je dan je Windowsgeluiden die je normaal hoort bij een opstart ?...

Schijn eens met een sterke zaklantaarn op je scherm na het opstarten onder verschillende hoeken, mogelijk kan je dan zien wat er op het scherm staat...

Indien dat ok is, zijn er een aantal mogelijkheden die het uitvallen van het licht kunnen verklaren :

° kabelbreuk of geknelde backlight kabel

° backlight zelf

° in het backlight zit bij veel Acers een zekering, mogelijk heeft deze het begeven...lijkt me de moeite om te checken.

Voor je begint met demonteren : netadapter verwijderen, batterij verwijderen, aan/knop gedurende een 20-tal seconden induwen.

Draag enkel katoenen kledij ivm statische electriciteit, zeker geen fleece...en, raak eerst een geaard voorwerp aan (radiator in woonkamer) zodat je ontladen bent.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een extern scherm/monitor aan je laptop aansluiten...

Indien het beeld hetzelfde is, wordt het probleem alvast niet veroorzaakt door het scherm zelf.

Laat eventueel het resultaat van die test weten, dan kijken we desgevallend verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus,

Ik heb een extern monitor aan de laptop aangesloten, het beeld was goed dus ik heb het scherm van de laptop uit elkaar gehaald, en zo ben ik er achter gekomen dat de platte kabel achter het scherm slecht kontact maakte. de laptop doet het nu prima.

Bedankt voor je tips.

Mvg Ruben

aangepast door ruben70
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat te lezen... ;-)

Dan mag je dit topic sluiten door onderaan op de 'opgelost-knop' te klikken, zo blijft het voor iedereen overzichtelijk...:top:

post-20447-1417704360,9921_thumb.jpg

Aanvulling :

jij kan dit topic niet sluiten omdat je het zelf niet opende...

Misschien horen we nog iets van Silverbullit.

Voor alle duidelijkheid nog even vermelden dat je best voor elk probleem een individueel topic opent...Silverbullit's topic was blijkbaar door de mazen van het net gevallen.

Misschien heeft ie nog wat aan de tips en jouw oplossing...:top:

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.