Ga naar inhoud

pc kan sd kaart niet vinden


nazg

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

Ik heb een micro sd-kaartje van Traxdata die ik gebruik om foto's en dergelijke op mijn gsm op te slaan. Met behulp van een SD-adapter, ook van Traxdata, kan ik deze aansluiten op de kaartlezer van mijn PC en normaal gezien probleemloos de bestanden overzetten. Ik heb dit reeds een paar keer succesvol gedaan, maar opeens lukt dit niet meer; de melding die normaal verschijnt dat er nieuwe hardware werd gevonden verschijnt niet meer, en ook bij Deze computer vind ik mijn kaart nergens terug. Ook de PC simpelweg opnieuw opstarten helpt niet. Ik heb een Windows XP SP2 besturingssysteem, iemand die raad weet?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende:

Ga naar apparatenbeheer

Klik op bovenste computer.

Klik op actie / zoeken naar gewijzigde aparaten.

Nota: nieuwe hardware werd gevonden wordt slechts 1 keer opgegeven.

Nota: Je kan beste service pack 3 installeren. Wel in configuratiescherm / windows update / automatisch downloaden uitschakelen door derde keuze te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik heb SP3 geïnstalleerd en gedaan wat je zei bij apparaatbeheer, maar zonder resultaat. Een andere SD-kaart die ik gebruik voor m'n digitale camera vindt hij ook niet, dus het ligt aan m'n pc normaal. Maar toch lijkt er ook iets aan de hand te zijn met de micro sd, want in mijn gsm wordt hij niet meer herkend (ik krijg telkens de melding "geheugenkaart heeft een onbekende indeling. Met opnieuw formatteren wist u alle gegevens. Nu opnieuw formatteren? Ja/Nee" - als ik dan op "ja" duw dan verschijnt er een foutmelding). Enig idee? Op andere fora heb ik gelezen dat ik de kaart moet formatteren, maar dat gaat nogal moeilijk als hij noch door m'n gsm, noch door m'n pc herkend wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.