Ga naar inhoud

Memory limit exhausted - php - wordpress


zjakke

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel bezig met het uploaden van een nieuwe website voor een klant, maar er gaan een aantal dingen nogal mis. Mijn grootste probleem op dit moment is het feit dat mijn script om images tot thumbnails te maken (wordpress) elke keer de error teruggeeeft dat het gebruikte geheugen overschreden is.

"Allowed memory size of 31457280 bytes exhausted (tried to allocate 13824 bytes) in <b>/home/content/36/5839836/html/testBlog/wp-content/themes/revolution/timthumb.php</b> on line <b>293</b>"

Ik dacht dus uit ervaring op mijn godaddy server een php5.ini file aan te maken en zo de memory_limit aan te passen naar 90MB omdat het nogal grote foto's kunnen zijn en om zeker te zijn dat het dan zou werken. Als ik mijn phpinfo opvraag krijg ik wel te zien dat hij is aangepast maar de fout blijft nog steeds, met dezelfde waarden.

Heeft er iemand een idee waaraan dit nog kan liggen? - Ik heb een Linux shared hosting by godaddy, maar de helpdesk daar kan mij met dit soort problemen niet verder helpen kreeg ik gisteren te horen toen ik eens een ticket aanmaakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

nou ik zou dan eerst beginnen om je foto's op je pc al kleiner te maken, en dan pas te uploaden.

Het is namelijk niet slim wanneer je bijvoorbeeld maar 5GB dataverkeer hebt foto's te uploaden van 25MB per stuk. Dan zit je namelijk na 100 foto's over je limiet heen, en dan wordt het bijbetalen.

Het is wel mogelijk om een php.ini file aan te passen, maar je moet dat op een aantal plekken doen.

1. hier -> memory_limit = 32M ; Maximum amount of memory a script may consume (16MB) (bij mij staat deze op 32MB voor bepaalde doeleinden)

2. hier -> post_max_size = 8M (dit wordt gebruikt tijdens het verzenden van een formulier)

3. hier -> upload_max_filesize = 2M (wordt gebruikt voor bestanden in een formulier, dus een foto mag niet groter zijn als 2MB)

met bovenstaande instellingen heb je dus:

8MB aan data mag met een formulier gestuurd worden. Dus tekst en foto(of andere documenten) te samen MAAR de foto(of andere documenten) mag niet groter zijn als 2MB.

En wanneer hij het gaat verwerken, mag hij 32MB gebruiken om het script te verwerken.

Dan zou hij als je dit hebt veranderd misschien nog zeuren dat de execution time te klein is. Dat zit hier:

max_execution_time = 60 ; Maximum execution time of each script, in seconds (de beschrijving zegt het zelf al)

en deze is ook wel eens nodig om aan te passen.

max_input_time = 60 ; Maximum amount of time each script may spend parsing request data

de eerste is dus gewoon hoe lang mag het script erover doen om uit te voeren (maximaal 60 seconden)

En de 2e is voornamelijk makkelijk bij een timeout. Dus wanneer je upload verbinding echt HEEL traag is, dus dat hij er langer als 60 seconden over doet om het formulier te verzenden dan treed die onderste in werking.

Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt?

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.