Ga naar inhoud

Spyware/Malware probleem ...


Aanbevolen berichten

Hello,

sinds gisteren heb ik last van anti malware doctor en nog andere spyware/malware ...

Als ik nu telkens opstart graak ik niet in xp, ik blijf telkens vast zitten op een zwart scherm.

Ik heb al geprobeerd om met 'Hirens boot cd' mini xp op te starten en van daaruit hijack this te instaleren maar het wil niet lukken.

Ook in de veilige modus graak ik niet.

Enige oplossingen?

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis op een andere PC en breng het over met USB naar de besmette PC. En tracht vanop de USB te scannen. Zou dat lukken ?

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar dezelfde pagina van HijackThis ... en probeer daar eens de "executable" te downloaden. Die moet je niet installeren, maar kan je ineens laten scannen.

Die had ik ook al geprobeerd, ik krijg de foutmelding : "run time error '50003'

Zijn er geen antivirussen of antispyware die ik kan laten scannen bij het opstarten zonder in xp te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Kaspersky Online Scanner en klik onderaan op Accept.

Het zou kunnen dat je aan de bovenkant van je scherm op een gele balk moet klikken om ActiveX bestanden die Kaspersky nodig heeft om te kunnen scannen te downloaden. Sta dit toe.

  • Het programma begint nu met het downloaden van de laatste definitie files. Hierna klik je op Next.
  • Klik vervolgens op de toets Scan.
    Start nu het scannen door op de tekst My Computer te klikken.
    Hou er rekening mee dat deze scan een tijdje in beslag neemt.
  • Eenmaal de scan volledig is krijg je de gelegenheid om het scanrapport op te slaan.
    Klik op de toets Save Report As te klikken. Sla het rapport op je Bureaublad op met als naam kavscan.txt

Post dit rapport in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt niet. ik graak wel op de site, maar ik heb een plugin van java nodig en als ik die wil instaleren krjig ik weer de fout "run time error 50003".

Ik heb ondertussen al eens laten scannen met antivrirussen die je rechtstreeks via je usb kunt scannen. Maar veel hebben ze niet teruggevonden, alsinds niet de anti malware doctor.

Best als ik probeer een back up te maken en een nieuwe instalatie van xp erop zet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben geen echte voorstander van een nieuwe installatie ... maar in dit geval lijkt het me wel nodig te zijn. Want blijkbaar zit je met meer problemen dan Antimalware Doctor alleen :sad

En dan heb je misschien nog enkel de uitweg van de nieuwe XP ... jammer, maar helaas.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb dus een backup gemaakt en xp opnieuw geinstalleerd.

Nu heb ik wel een ander probleem, ik heb een 'oude' packard bell imedia 6300 (windows xp) en ik kan de drivers niet terugvinden. Op de site van packard bell zijn het de nieuwere pc modellen en dus staat de mijne er niet tussen.

What to dooo??

Heb al op google gezocht: imedia 6300 drivers, zonder resultaat. Heb me geregistreerd bij PB om dan men pc toe te voegen maar lukt ook niet, ik krijg weer de lijst van drivers van de nieuwe pc's..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.