Ga naar inhoud

Problemen met openen


Gast brahman

Aanbevolen berichten

Ik krijg telkens de boodschap : application cannot be excuted. The file rstrui.exe is infected. Do you want to activate your antivirus software now.

En dan komt er iets om te kopen.

Ik heb waarschijnlijk iets gedownload wat niet mocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan eens zien of er virussen of malware op de computer staan.

Volg onderstaande procedure:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HJT(niet de installer maar de .exe file) op een niet besmette pc en zet vervolgens het bestand op een usb stick.

Start de besmette pc op in veilige modus zonder netwerk ondersteuning en laat dan HJT vanaf de usb stick zijn werk doen.

Breng nu het verkregen logje van HJT op dezelfde manier over naar een niet besmette pc en post dan het logje hier in je volgende berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer hijackthis te downloaden en/of te starten in Veilige modus: blijven tokkelen op F8 tijdens het opstarten, en Veilige modus met netwerkondersteuning? kiezen.

Indien u iemand kent die een pc en internet heeft, kan hij/zij hijackthis nog altijd op een stickje zetten, en zo kan je het dan installeren vanaf het stickje. Want netwerkondersteuning werkt niet altijd in Veilige modus.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg niks geopend op mijn administrator.

Slaat dadelijk af.

Ik werk nu op gast account.

Kan ook geen software verwijderen. Alles valt af.

Kan ik niet op andere manier ergens iets doen in administrator?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eenvoudigst is misschien dat je aan iemand vraagt die internet heeft (in de familie of vriendenkring moet er toch iemand zijn die internet heeft), om hijackthis op een stickje te plaatsen. Op die manier hoef je gewoon het stickje in de computer te steken en het vandaaruit installeren.

Je vrienden zullen dit graag doen, omdat het maar enkele minuten werk is.

Het kan namelijk zo zijn, dat virussen ervoor gezorgd hebben dat je bijna niks meer met de pc kunt doen, vandaar de noodoplossing van het plaatsen van hijackthis.exe op een stickje via vriendenkring.

De vraag is wel of je het nog wel kunt installeren via het stickje en dat de virussen de installatie misschien tegenhouden, maar je kan het altijd proberen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.