Ga naar inhoud

Harde schijf in partities delen


PolH

Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe laptop HP 620 gekocht, en heb Windows 7 geinstalleer. Dan heb ik een volledige backup genomen met Norton Ghost. Nu zie ik dat hij daarvoor 18GB nodig heeft. Was het niet beter geweest 2 partities te maken?

Indien ja hoe kan ik een 2de partitie maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die image op een HD geplaatst. Mijn vraag is eigenlijk, had ik mijn C schijf in 2 partities gedeeld en WIN 7 op een partitie gezet die niet te groot is, dan zou de image kleiner zijn en kan ik die dan op een DVD zetten en heb ik altijd mijn initiele opstart.

Maar hoe instaleer ik op een bestaand systeem 2 partities? (ik heb geen WIN 7 CD) het was een preloaded systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gratis programma Partition Wizard Home 5.0 is daar heel geschikt voor. Het werkt zeer goed, ook bij de Win 7 64 bit versie.

Hier vind je meer info:

Partition Wizard Home 5.0 - downloads - ZDNet

Hoe je er mee werkt kan je zien in FAQ, want daar staan filmpjes om te zien hoe je te werk moet gaan.

Ik heb het gebruikt bij verschillende vrienden om hun partities, zonder gegevensverlies, aan te passen.

Crowe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, zeker deze van Windows niet gebruiken omwille van het gegevensverlies. Heb al iemand ontmoet die het meegemaakt heeft. Je kan je partitie verkleinen met dit progje. Ik zou zeker niet de helft nemen. Neem voor de Win 7 (dus C-schijf) zeker 100 Gb omdat er ook nog programma's worden geïnstalleerd. Dan heb je nog steeds 180 Gb over. Geef die de naam Data of Back-up.

Je moet echt geen schrik hebben want het programma werkt feilloos. Gebruik wel de FAQ-filmpjes voor je er aan begint. Heb ik indertijd ook gedaan.Je kan trouwens als er iets fout gaat teruggaan naar de vorige toestand.

178-20100913-a18949.jpg

Succes!

Crowe

aangepast door Crowe
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.