Ga naar inhoud

pc samenstellen


guyvdp

Aanbevolen berichten

hallo,

zou iemand een pc van maximaal 2000 euro willen samenstellen. os, 21'' monitor en toestenbord moeten er bij zitten. ik wil games zoals battlefield badcompany 2, mw2 en binnenkort cd blackops binnenkort op max of high spelen. ik moet er ook op kunnen photoshoppen.

dan nog een vraag: kan ik voor die 2000 euro beter een imac 27'' i5 quad kopen of een alienware desktop geoptimaliseerd tot 2000 euro of de samengestelde die jullie hopelijk samenstellen.

mvg guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

dan nog een vraag: kan ik voor die 2000 euro beter een imac 27'' i5 quad kopen of een alienware desktop geoptimaliseerd tot 2000 euro of de samengestelde die jullie hopelijk samenstellen.

mvg guy

Ik vind dat Apple zeer goede producten levert, maar dit ook tegen een te hoge prijs, neem nu de I pod nano, je betaalt ten minste 160 euro, voor gewoon een mp3 spelertje... bij hun imacs is dit net hetzelfde, 2000 euro, en nog maar een i5...

Alienware, net hetzelfde, neem nu de processor, een I7 920 is inbegrepen in de prijs voor een 930 betaal je al gouw 140 euro meer, de 950, die net perfect is kan je er niet in laten steken ??? 960 is dan weer 460 euro duurder dan de 920, enz..

en dit terwijl de 920 tegenwoordig duurder is dan de 930!

zodus, ik adviseer zelf de pc te laten samenstellen.

(bron: Computers, computerapparatuur, electronics en services | Dell België & Hardware.Info | Hardware.Info Nederland)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een systeem voor je samengesteld:

Azerty

Behuizing: Cooler Master CM690 II Advanced(zonder doorkijk zijpaneel)

Voeding: Cooler Master GX-750

Moederbord: Gigabyte GA-X58A-UD3R(SATA600 en USB 3.0)

Processor: Core i7 930 2.8GHz

Koeler: Corsair H70 Water Koeling

Geheugen: 6GB Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz

Videokaart: 2x Gigabyte GTX460 1GB(SLI)

SSD: OCZ Vertex 2 90GB

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optisch station: Liteon iHAS124 DVD Brander

OS: Windows 7 Home Premium x64

Scherm: Asus VH222T 21,5 inch 1920x1080

Toetsenbord: Logitech G110

Muis: Raccot Kova(Een muis is meer een persoonlijke keuze dus dit kun je zelf nog eventueel veranderen)

Assemblage en 1 jaar garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de assemblage instaleren ze geen waterkoeling. dus wat zou ik dan moeten nemen ?

is 2 videokaarten echt beter als een hele goede.?

en is dual core niet beter voor games?

Zijn er wel genoeg voedings aansluitingen voor de video kaarten?

en moet die ssd 90 gb zijn want in princiepe zet je daar toch alleen je os op en bijvoorbeeld een game

aangepast door guyvdp
Link naar reactie
Delen op andere sites

De H70 is een selfcontained watercooling systeem dus die installeren ze gewoon hoor.

Ja de GTX460 in SLI is sneller dan een enkele GTX480 en verbruiken een stuk minder.

In principe is de SSD bedoelt voor het OS, je kan er ook games op installeren maar dan is die zo vol.

Het enige voordeel ten opzichte van een normale hardeschijf is dat de laadtijden van games een stuk korter zijn, maar anders dan dat zit er geen prestatie verschil in.

Je zou inderdaad voor de Core i7 950 kunnen gaan voor wat extra prestatie maar verwacht geen wereld van verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook nog eens rondgekeken. En ik kwam tot het zelfde systeem alleen een paar dingen anders.

1de processor ik denk dat ik dan roch voor de 950 zou gaan

2ik zou de waterkoeler vervangen door de scynte mugen 2 hij is een stuk goedkoper en io heb niet zo"n goed gevoel bij waterkoeling jeweetwel water/electriciteit is kapot.

3. Ik vind het een beetje overdreven om 180 euro uit te geven aan een ssd zodat mijn pc sneller opstart dus van mag hij er uit hij kan later nog bij gekocht worden

4. De videokaarten zou ik vervangen door 2club 3d 5850 oc deze komt namelijk beter uit de benschmarks en zijn kloksnelheid is hoger.

5. En dan tenslotte zou ik ook windows laten instaleren ik heb namlijk geen zin.

om alle drivers en de bios de instaleren

Srry als het on over zichtelijk is maar ik zit op men ipod en kon niet wachten met posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisch gezien zit er geen water in maar koel vloeistof dus je kunt geen kortsluiting krijgen.

Als je geen SSD wil dan raad ik de Samsung SpinPoint F4 320GB aan deze is heel erg snel.

Die HD5850 is inderdaad iets sneller maargoed 2x GTX460 Sonic Platinum 1GB kunnen deze kaart met gemak bijbenen, en je hebt physics tot je beschikking wat in sommige games voordelen geeft qua prestatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.