Ga naar inhoud

tweede harde schijf plaatsen


pids1880

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Het essentiële van mijn probleem is waar ik de jumper moet plaatsen op de tweede harde schijf.

Wat gaat er mis?

Moederbord = Asrock 939Dual SATA II / C-schijf = Maxtor met SATA II aansluiting,jumper geplaatst als master / tweede schijf is er een met IDE - aansluiting.

Bij een eerste aansluiting geen jumper op tweede schijf. Bij opstarten PC worden beide schijven gedetecteerd, maar het booten gebeurt door tweede schijf. Om op te starten met C-schijf moet ik de boot-volgorde in de BIOS aanpassen. Tot daar geen probleem, maar na het heropstarten van PC word de tweede schijf NIET meer gedetecteerd en kan hem dus ook niet meer gebruiken. Als ik alles eens los heb gemaakt en terug opstart begint alles van voorafaan. Plaats ik een jumper op de tweede schijf als master dan verdwijnt mijn C-schijf.

Dus mijn vraag is waar moet ik de jumper plaatsen op de tweede schijf. Ik heb gezien dat in een bepaalde configuratie twee jumpers moeten worden geplaatst. Hoe zit het daarmee?

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt daarvoor.

Groetjes, Mathieu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 2 IDE harddisk op dezelfde kabel hangt moet je altijd zo doen:

Eerst de master harddisk aansluiten op de eerste verbinding punt van de kabel en de andere harddisk als slave op einde van de kabel.

Hoe je jumper voor master / slave moet instellen staat op de bovenkant van de harddisk.

Staat er een cdrom op de kabel dan is de harddisk steeds master en cdrom als slave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.