Ga naar inhoud

Probleem met router


Walliew

Aanbevolen berichten

Ik heb een oudere router staan, NetGear.

Hierop staat wired de pc en wired de mediaplayer, ook NetGear, zonder harde schijf, puur als streamer dus.

Nu heb ik veelvuldig problemen met het online gaan via de WiFi verbinding met mijn Samsung Wave mobiel.

Die ziet het netwerk wel, herkent het ook maar kan niet inloggen. Verrificatie mislukt zegt de telefoon dan. Heel af en toe doet hij het wel in één keer!

Probleem is opgelost als ik de stekker van de router er een seconde of 10 uit haal, weer in plug, even wacht tot de router weer draait en de mobiel maakt achter elkaar verbinding.

WiFi is niets goedkoper in mijn geval maar wel een stuk sneller dan via het 2G/3G netwerk van T-Mobile.

Nou denk ik zelf, omdat ik de router al een tijd heb (jaar of 10) dat die op de huidige tijd gaat achterlopen en de modernere apparatuur niet meer kan bedienen. Inloggen dus van de gsm is er zo eentje.

Even de vraag om mee te willen denken dus: kan wat ik denk idd zo zijn? Tijd voor een nieuwe router zeg maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sorry voor het lange wachten, ben een tijdje weg geweest, zodoende.

Het gaat om een Netgear WGR614 v6, 54Mbps.

Hierop zit de pc wired, evenals de NetGear EVA2000 (werd aangeraden om dit bekabelt te doen).

Draadloos de laptop (HP) en de gsm Samsung Wave.

Met beide laatste doet zich dus dit probleem voor. Netvoeding er een paar seconden uit en ook de laptop en gsm gaan probleemloos via WiFi online. Wat me wel opvalt is dat het niet altijd zo gaat, soms werkt alles gewoon perfect maar dat is duidelijk een minderheid, meestal foute boel dus.

Op laptop en gsm wordt het netwerk wel gevonden maar de verificatie lukt niet schijnbaar.

Trek ik bijv. de avond te voren de netspanning uit de router dan is het de dag erna geen probleem.

Dit is de enige router die in het netwerk zit, met kabeltje naar de modem in de meterkast, router heb ik recent verplaatst naar de woonkamer.

Heb me tot nu toe laten 'wijs maken' dat de router e.e.a. niet aan kan.

Wilde eigenlijk dus ook op zoek naar een andere.

Heb mijn oog laten vallen op de NetGear WNDR3700 RangeMax Dualband Wireless N-Gigabit Router.

Iemand die hier gebruikerservaring mee heeft en deze wil delen?

Eerder wilde ik een Cisco router met USB aansluiting maar daarbij blijkt de verbinding met de USB zeer traag. Dus als je daar een externe HD op hebt staan voor centrale opslag is geduld vereist. En dat heb ik niet zo heel veel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat de router te oud is omdat het 54 Mbps

NetGear WNDR3700 is dualband en dat wilt zeggen dat het 2 draadloos signalen verstuurd.

Dat wilt zeggen dat je op een ene kanaal op internet kan en op de andere kanaal muziek van bijvoorbeeld de NAS aan het luisteren ben.

Maar ik heb geen goed gevoel bij deze merk.

Deze is een goede dualband wireless router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.