Ga naar inhoud

2 Game PC's samenstellen budget 5000 en 1000 euro


Alien

Aanbevolen berichten

  1. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.
  2. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.
  3. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.
  4. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.
  5. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.
  6. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?
  7. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.
  8. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?
  9. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?
  10. Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig ?

kun je deze vragen even beantwoorden dat maakt het makkelijker voor ons

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Een merkcomputer of een samenstelling ? -Ik kies voor samenstellen, het moet puur gericht zijn op gamen.
  2. Ga ik overklokken ? - Nee
  3. Ga ik later upgraden ? - Ja
    Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ik heb puur de functies voor het online en offline gamen nodig
  4. Ga ik zelf assembleren ? - Ik ga het niet zelf in elkaar zetten.
  5. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 gewoon, tenzij er een versie is die beter werkt voor het gamen.
  6. Ga ik zelf installeren ? - Installeren doe ik zelf
  7. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Ik heb nog geen enkele voorkeur
  8. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Alles erop en eraan, dus muis etc. + een router.
  9. Heb ik specifieke wensen ? - Geen specifieke wensen

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze is misschien wel wat voor jouw broertje, het zit wel iets boven het budget azerty.

PS deze heb ik uit een andere post gehaald en is een edit op mijn samenstelling voor iemand anders met het zelfde budget(mijn samenstelling was niet helemaal compleet), sigsauer heeft mijn samenstelling geedit dus een deel van de credits gaat naar hem.

ow wacht ff hij heeft nog alles er naast bij nodig toch? dan meot ik nog ff wat veranderen

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is die dan de 5000 euro PC:Azerty

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced(Onderste HDD compartiment verwijderen voor maximale airflow)

Systeem fans: 2x Be Quiet Silent Wings 120mm + Stoffilters(Zijpaneel) 1x Be Quiet Silent Wings 140mm(Boven)

Voeding: Cooler Master Silent Pro 1200W

Moederbord: Gigabyte GA-X58A-UD9

Processor: Core i7 980X 3.33GHz Hexa core

Koeler: Corsair H70

Geheugen: 6 GB Kingston ValueRAM

Videokaart: 3x Gigabyte GTX470 in SLI (Deze hebben een tripple fan design voor betere koeling)

SSD: OCZ Vertex 2 90GB(Windows)

Hardeschijf: 3x Samsung SpinPoint F4 320GB in RAID 0(Komen in een CM 4in3 HDD houder met 120mm fan)

Optisch station: LG iHAS DVD Brander

OS: Windows 7 Home Premium x64

Assemblage + installatie Windows en 1 jaar garantie

Beeldscherm: LG W3000H-BN resolutie 2560x1600(Alles kleiner dan dit en tri-sli is nutteloos)

Speakers: Logitech Z-5500

Toetsenbord: Logitech G110

Muis: Roccat Kova(je kan altijd nog een muis naar keuze pakken ipv deze omdat dit meer een persoonlijke keuze is)

Muispad: Corepad Cerro L

Router: Cisco Small businuss 4x 1Gb LAN, 1x 1Gb WAN

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan de PC van 1000 euro: Azerty

Behuizing: Cooler Master Centurion 5 II

Voeding: Cooler Master GX 650

Moederbord: MSI 770-G45

Processor: AMD Athlon II X4 640 3.0GHz

Koeler: Cooler Master Hyper 212

Geheugen: 4 GB Corsair Value Select

Videokaart: MSI GTX460 768MB

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optisch station: Samsung SH-S223C

OS: Windows 7 Home Premium x64

Assemblage + installatie Windows en 1 jaar garantie

Beeldscherm: BenQ G2020HD 1600x900

Speakers: Logitech Z313

Toetsenbord: Logitech K120

Muis: Sharkoon FireGlider(je kan altijd nog een muis naar keuze pakken ipv deze omdat dit meer een persoonlijke keuze is)

Muispad: Corepad Eyepad M

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.