Ga naar inhoud

PC valt uit tijdens het gamen


Hans7

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds een tijd het probleem dat mijn pc uitvalt tijdens het gamen. Ik kan de ene keer langer spelen dan de andere keer voordat hij uitvalt.

Het volgende gebeurt er: Ik speel MW2 > (na 15min) scherm bevriest > raar zoem geluidje > krijg ik een blauw scherm, er staat dan iets van of ik dit al eerder heb gehad, ofzo. > dan herstart mijn pc (automatisch).

Ik heb dit eigenlijk alleen wanneer ik games speel, ik heb het dan over: COD MW2, BBC2 etc. Verder moet mijn pc het makkelijk aankunnen, ik heb het namelijk al getest met CanYouRunIt.

Ik wil graag van dit probleem af, het is namelijk erg vervelend tijdens het gamen. Graag hoor ik een oplossing.

MVG.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je onderstaande eens even uitvoeren zodat wij weten wat de oorzaak is van die BSOD's?

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed er staan 7 crashes en er staan 2 bug check strings: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED & IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

bug check codes (dit zijn er 7 en een aantal verschillende): 0x1000007e, 0x0000000a, 0x00000124 (4x), 0x00000101

Caused bij driver: dxgmms1.sys, ntoskrnl.exe (2x), hal.dll (4x)

Ik hoop dat ik duidelijk ben, en dat ik de juiste gegevens heb gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je ook even onderstaande uitvoeren.

Dit om te zien wat er allemaal aanwezig is in je pc en meer bepaald het MB en het Geheugen.

Ik moet zo meteen even weg maar als ik terug ben ga ik ermee verder hoor.;-)

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.