Ga naar inhoud

Extra router na Telenet router plaatsen


Niels_20

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb sinds januari 2010 telenet laten installeren bij mij thuis. De nieuwe modems van Telenet zijn er met een ingebouwde (wireless) router. Nu is het probleem dat deze router op de bovenverdieping van mijn appartement geinstalleerd is. Beneden, in de leefruimte heb ik bijna geen ontvangst (volgens PS3 9%).

Er is wel een kabel die via de muren loopt van aan de router tot in de leefruimte, waar dan een RJ45 stekker is voorzien. Hier had ik graag een router aangesloten die ik reeds heb aangekocht (Conceptronic C150BRS4).

Probleem is nu dat het onmogelijk is om verbinding te maken via de Wifi van deze router. Hij staat ingesteld als acces point maar ik heb al opgevangen dat het iets met DHCP-server zou te maken hebben. Een volledig duidelijk antwoord heb ik echter nog niet gevonden.

De instellings-mogelijkheden van mijn router zijn:

- Acces Point

- Station (Infrastructure)

- AP Bridge (Point to Point)

- AP Bridge (Point to Multi-Point)

- AP Bridge (WDS)

- Universal Repeater

Kan er iemand mij verder helpen AUB???

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom vroeg ik ook om een screen te maken zodat ik beter kan zien.

screen maken doe je zo: klik op PRT SCR toets en dan in tekenprogramma plakken en dan opslaan als JPG

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Klik op Basic uploader

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet uw afbeelding.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Wel dient u de ip adres van de router in te stellen als eerste router IP adres maar dan de laatste cijfers veranderen.

Bijvoorbeeld: router = 192.168.0.1 router 2 = 192.168.0.245

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mode Universal Repeater

Band zet je bij voorkeur G + N of alleen N als al uw netwerkkaarten N type zijn.

Channel number: dat moet je bekijken welke kanaal het beste is. Ik zelf heb 7

Show active clients overslaan

Klik op site Survey en normaal gezien ziet je daar de eerste router en dan aanvinken en dan OK of zo klikken.

Wel eerst bij system denk ik de ip-adres wijzigen.

Indien je dat wijzigd kan den dient je in uw browser ook die ip adres op te geven.

Je kan niet en router 1 en router 2 dezelfde IP adres hebben.

Aansluiten: vrij poort van eerste router en in aparte poort van tweede router.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisterenavond nog was geporbeerd maar na een tijdje raakt ik zelf niet meer via wifi op mijn router (router enkel in stekker). ben nu via kabel rechtstreeks op router verbonden. Ik vroeg mij ook af. We spraken tot nu toe over universal repeater, maar dat moet ik kiezen in het menu van "wireless". Zal ik dan ook extra apparaten kunnen aansluiten op de 4 uitgangpoorten?

heb een klein schema'tje bijgevoegd

.post-22432-1417704173,0062_thumb.jpg

Alvast bedankt voor de hulp...

Ik probeer al sinds maart om dit min of meer te laten werken... :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je router na Telenet router hebt bijgeplaatst.

Volgens uw tekening is het zo:

Telenet modem >>>router>>>PC enz

Ik ging vanuit dat je 2 router had en dan moet je anders werken.

Maar nu hebt je 1 router.

Dan beginnen we op een andere manier:

Achteraan vindt je een resetknop.

Die moet je blijven drukken tot je de lampjes flikkeren. Ik denk zowat 10 seconden.

Doe voor de zekerheid nog eens.

Nu moet je kort indrukken op de resetknop om de wifi activeren. (2 à 3 seconden)

Let van voor op dat wifi lampje brandt. (2de lamp links moet continie aanstaan)

Sluit nu een netwerkkabel van de zwarte modem naar de aparte poort van de router waarop WAN staat.

Sluit nu een netwerkabel in de vrije poort (1 - 4 ) en dan aansluiten op pc of laptop.

Geeft de router stroom.

Je hebt niet vermeldt welke windows je hebt.

Anders kan ik u niet verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja telenet modem/router. Feit is dat die nieuwe toestellen van Telenet ook meteen als router werken (Wifi incl.)

Heb dus nu mijn kabel uit de rj45 naar de modem laten gaan (WAN-ingang). vanaf poort 1 ga ik dan naar de pc.

1e bedenking,wanneer ik naar de lan-instellingen kijk van mijn router (conceptronic) zie ik IP adress: 192.168.0.1

Wanneer ik op de site van telenet kijk zie ik Lan-configuratie 192.168.0.1, ik veronderstel dat dit het eerste probleem is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.