Ga naar inhoud

Fouten opvangen


maverick

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb het al eens aangehaald op dit forum, maar ik ben er nog steeds niet uit.

Ik schrijf een programma'tje waarbij je je moet inloggen.

Wanneer je je inlogt word er een een query uitgevoerd die een veld van 0 naar 1 verandert. Wanneer er dus een 2de gebruiker wilt aanmelden en de status staat al op 1, dan moet de gebruiker wachten tot de andere terug is uitgelogd.

Wanneer je je terug uitlogt word er weer een query uitgevoerd die de status terug naar 0 verandert.

Allemaal goed en wel maar uitvoeren van deze querries gebeurt dus enkel bij het duwen op de knop inloggen of uitloggen.

Wanneer er dus op een andere manier word afgesloten, zal de aflog query niet runnen en word de status dus niet gewijzigd naar 0.

Hoe kan ik dit voorkomen? Ik moet dit probleem opvangen dat ook al ontploft de computer "bij wijze van spreken" toch moet de afmeld query nog runnen alvorens het programma afsluit anders kan de volgende keer een user zich niet meer aanmelden aangezien de status nog steeds op 1 stond van de vorige keer...

Dringen hulp gezocht :hmmmm::hmmmm::hmmmm:!!

Grtz maverick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik kan de code moeilijk geven want deze is ook voor bij ons op het bedrijf, maar de code is ook redelijk groot in omvang.

Als ik u goed begrijp laat u het toe dat 2 gebruikers éénzelfde record bewerken (enkel de snelste zal dan effectief de record kunnen wijzigen), maar is het dan mogelijk om met 2 of meerdere gebruikers tegelijkertijd records weg te schrijven/ te bewerken?

Als u meer uitleg wil vraagt u het maar!

Thnx voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.