Ga naar inhoud

Slechte ontvangst van draadloos netwerk via netwerkkaartje


Kiiim

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb zopas een wireless G desktop adapter gekocht maar deze werkt niet zo goed. Ik zit op kot en sinds dit jaar hebben we enkel nog draadloos internet. Ik heb echter een oude desktop pc dus ik heb me een netwerkkaartje moeten aanschaffen. In fnac heb ik dit gekocht: D-Link DWL-G510 Wireless G Desktop Adapter. Deze zou normaal toegang moeten geven met 54Mbps. Mijn kotgenoten geraken op internet (inbelverbinding) en hebben heel snel internet. Ik geraak echter maar zelden op hetzelfde net, en als ik hier op geraak dan gaat dit erg traag. Er worden ook niet altijd draadloze netwerken weergeven op de lijst met draadloze netwerken van windows.

Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik zou kunnen doen om dit te verbeteren?

Groetjes

Kimx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een pci-netwerkkaart.

Misschien hebbben uw kotgenoten draadloos N type en dat is 300 Mbps.

Anderzijds kan het zijn dat je vele draadloos netwerk hebt in de buurt.

Probeer het volgende:

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik met de rechtermuisknop op TC/IPv4 en dan eigenschappen.

Klik op tab draadloos of zoiets.

Onderaan ziet je misschien meerdere draadloos routers.

Zorgt dat van de kot router op ge eerst plaatst staat door er op te klikken en knopje omhoog te zetten.

Best de computer op een vrije plaatst zetten zodat de draadloos niet gehinderd wordt door hout of ijzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat maar 1 draadloos netwerk en dit staat ingesteld als standaard. Ik zie nu wel bij netwerkverbindingen dat de breedbandverbinding: mijn internet-provider niet werkt. Er staat bij 'verbinding verbroken, met firewall'. Heeft dit er iets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan dat uw firewall dat blokkeert maar normaal gezien zal hij iets verwittigen.

Maar je hebt internet weliswaar nu en dan en dan denk ik niet dat aan de firewall is.

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik met de rechtermuisknop op TC/IPv4 en dan eigenschappen.

Staat daar IP en DNS op automatisch.

Ga naar start

Typ in uitvoeren dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /flushdns (ipconfig spatie /flushdns

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nergens TC/IPv4 staan. Ik ben in het gebouw van mijn kot op zoek gegaan en heb hem gevonden. Het signaal moet wel door verschillende muren gaan voor het op mijn kot is aangekomen. Ik heb nu mijn deur opengezet en de pc op de plek gezet die het dichts ligt bij de router en internet gaat ineens al iets sneller. Ik vermoed dus dat dat het probleem was.

Mijn pc staat nu wel op een plek waar ik hem liever niet laat staan. Is er iets dat ik kan doen zodat ik toch ook aan de andere kant van mijn kot ook snel internet kan ontvangen?

bedankt

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.