Ga naar inhoud

Hoe krijg ik VIRUS weg?!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

mijn broertje heeft een probleem met zijn computer. In beeld staat er:

YOUR SYSTEM IS INFECTED SYSTEM HAS STOPPED DUE TO A SERIOUS MALFUNCTION SPYWARE ACTIVITY DETECTED ETC. ETC.

Ik weet zo goed als zeker dat het gaat om het Antivirus 2010 - virus. Opzich zou het dus makkelijk te verhelpen moeten zijn met bijv. Malwarebytes. Maar als ik dat programma open, doet hij het eerst wel, maar als ik op scannen druk valt het programma uit, en staat er bij de andere keren dat ik het programma wil openen: 'Kan geen toegang krijgen tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item'. Dit krijg ik ook in de veilige modus.

Kunnen jullie me helpen? Systeemherstel dan maar doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis.

Lukt ook dat niet, dan is systeemherstel zeker een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.