Ga naar inhoud

Kan niet printen op Netwerk printer


Bellon

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De printer spooler is inderdaad gestart. Maar op het moment dat ik op mijn laptop het commando geef om te printen, dan verschijnt de melding op de XP PC dat deze service niet meer werkt. Als ik dan rechts klik op > serivce opnieuw starten dan krijg ik deze foutmelding "Kan de Print spooler service op de lokale computer niet stoppen. Fout 1053:De service heeft de start of stuuropdracht niet op niet op juiste wijze beantwoord." ?

Ik vraag me af of het wel zinnig is om het stuurprogramma van de printer opnieuw te installeren, want ik heb dit namelijk al 3x gedaan, zonder resultaat. ik dacht eerder de XP PC volledig te herinstalleren... Zou dit een oplossing kunnen zijn? Of blijf ik beter proberen om het stuurprogramma te herinstalleren?

Toch al bedankt voor u bekommernis omtrent mijn probleem.

---------- Post toegevoegd om 20:08 ---------- Vorige post was om 20:06 ----------

Ik heb ook al gemerkt dat steeds wanneer eenmaal de printopdracht is verzonden, de spooler service niet meer kan worden opgestart. En dat dus een reboot nodig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best de printer driver verwijderen in configuratiescherm / software (programma en onderdelen in vista of win 7)

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen

Computer opstarten.

Daarna printer driver opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles uitgevoerd wat hierboven vermeld staat, helaas is het probleem nog steeds niet weg. Ik vrees zelfs dat het geen effect heeft gehad, want ik heb na de foutvan de pool service, terug CCleaner laten scan naar problemen en die zijn er niet.

Ik denk dat een volledige herinstallatie de enige optie is? Of zijn er nog mogelijkheden?

Ik heb dus nu op XP PC => driver geinstalleerd en op mijn laptop windows 7 => zelfde driver software geinstalleerd

Ik heb inmiddels ook de gehele CCleaner procedure op mijn laptop met windows 7 uitegevoerd. Ook hier geen problemen meer vastgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat lukt zonder problemen. ik denk echt dat het aan de combinatie gaat. Aangezien ik kan printen op Xp en op mijn laptop (indien met USB aangesloten is op laptop). Op beide PC's staat de driver software. Zou het mss kunnen dat er een conflict optreed tussen beide (dezelfde) software? Mss verwacht de Xp PC niet dat er al reeds driver software op mijn laptop staat...

Hier komt geen einde aan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.