Ga naar inhoud

virus in de PC


Aanbevolen berichten

Mijn Pc geeft aan dat er een virus is binnengehaald via internet met de naam:

Nugel.E (letterlijk komt er een scherm: Win32/Nugel.E

Computer start wel op maar geen enkel programma is te openen.

Op de computer heb ik Antivir als virusscanner. Na het schennen komt er een verwijzing om de uitgebreide scanner te kopen van $59.- die dan Nugel.E mogelijk gaat verwijderen.

Internet en e-mail zijn automatisch uitgeschakeld. Ook is de beveiliging vis configuratiescherm niet openen.

Heeft iemand een oplossing hoe ik mijn PC weer aan de praat krijg???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis.

Indien dit niet lukt op de besmette PC, moet je dit progje downloaden via een andere PC en met USB overbrengen om te laten scannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis.

Indien dit niet lukt op de besmette PC, moet je dit progje downloaden via een andere PC en met USB overbrengen om te laten scannen.

Hartelijk dank voor je snelle reactie, ik probeer via een USB stick Hijackthis over te zetten op de besmette PC.

Nogmaals mijn dank,

Dick

---------- Post toegevoegd om 11:48 ---------- Vorige post was om 11:44 ----------

Locatie Kapellen,

Hartelijk dank voor je advies, probeer het computertaal simpel te houden want ik ben als 70+ niet zo bedreven in het technische vak van een "progje downloaden"

nogmaals hartelijk dank

gr, Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.