Ga naar inhoud

laptop beeldscherm gebruiken voor pc


bergkid

Aanbevolen berichten

hey,

ik vroeg me af of het mogelijk is om het beeldscherm van mijn laptop te gebruiken als beeldscherm voor mijn toekomstige pc als oplossing om een tijdje zonder ander beeldscherm te kunnen tot ik het geld daarvoor bij elkaar heb. ik heb al een tijdje lopen te zoeken om te zien of het mogelijk is maar ik kom nog niet echt duidelijke antwoorden tegen :S dus zou iemand mij kunnen vertellen of het mogelijk is en hoe?

grt. bergkid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mogelijk maar dat gaat je meer geld kosten denk ik dan gewoon een scherm halen.

Je kan namelijk een soort universeel kastje kopen wat je aansluit op je laptop scherm, alleen hiervoor moet je laptop uit elkaar.

Het is misscien ook mogelijk via een soort USB kastje, alleen dan is de snelheid drastisch laag. Alsof je iemand aan het helpen bent op afstand. Dat het zo hapert. En dat is iets wat je echt niet wilt.

Wat je zou kunnen doen om je pc wel al gebruiksklaar te maken is om deze tijdelijk aan een schermpje te hangen en bijvoorbeeld teamviewer erop te installeren. Zo kun je gewoon het bureaublad overnemen met je laptop. Dit is dan een soort tussenstapje om je computer helemaal klaar te maken voor gebruik wanneer je een scherm hebt.

Wat slim is is om als eerst gewoon te zoeken naar een heel goedkoop schermpje. En daarna te gaan uitbreiden naar een nieuwer scherm. Deze kosten tegenwoordig ook niet zo heel veel meer. Voor 200 euro heb je al een redelijke die in sommige gevallen zelfs al HD is.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik voor de benq gaan als je echt één van die twee wilt gaan halen.

De BenQ is namelijk full HD en heeft een hogere contrastratio dan de LG.

Die BenQ heeft ook wat meer ingangen zoals een 3,5mm Jack plug voor bijvoorbeeld audio.

Enige minpuntje misschien, de verzekering is maar 2 jaar en bij die LG is dat 3 jaar.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.