Ga naar inhoud

Probleem met resolutie 2e scherm op laptop


Gembird

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb sinds kort een scherm (22'', 1920 x 1080) gekocht die ik op mijn laptop heb aangesloten met een VGA kabel. De bedoeling is om met apparte muis, toetsenbord en dus beeldscherm te werken en de laptop dicht te klappen.

Momenteel werkt dit goed, enkel kan ik de resolutie van mijn 2e beelscherm maximum op 1280 x 1024 instellen (via configuratiescherm, beeldscherm), terwijl de resolutie van mijn scherm 1920 x 1080 is. Ook via NVIDIA Desktop manager kan ik niet hoger gaan dan 1280 x 1024.

Kan iemand mij helpen op dus mijn 2e beeldscherm op resolutie 1920 x 1080 te krijgen?

Alvast bedankt

Damien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan Speccy even downloaden en installeren en de uitkomst posten.

Er zit (waarschijnlijk) een ATi Mobility Radeon HD3470 (shared) met 256 Mb geheugen dat is heel weinig. Je beeldscherm op de laptop gaat tot 1280 x 800 pixels (15,4") en je videokaart kan maximaal tot een 17" scherm tot 1440x900 halen (via HDMI !!!).

Ik vrees een beetje dat je scherm meer aan kan dan dat je laptop kan leveren. Er zullen nog wel andere posts komen van mensen die er misschien meer kaas van hebben gegeten, dus ik hoop voor je dat ik me vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is dus een andere videokaart in (256MB GeForce 8600M GS), maar gaat weinig verschil uitmaken. je zou met een DVI poort wel hogere resoluties moeten kunnen halen maar die heb je niet, via HDMI kan het eventueel ook proberen maar heb je dat op je monitor?

Ik zou zeker de laatste drivers van de site van Nvidia downloaden om te zien of dat soelaas brengt , als dat niet lukt dan moet ik het hier verder bij laten vrees ik. nog iemand anders suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.