Ga naar inhoud

Samenstelling PC (enkel vereiste componenten) voor gaming etc.


Aanbevolen berichten

Na een groot deel van de topics op dit forum te hebben gelezen, heb ik toch nog enkele twijfels over mijn volgende aankoop.

1. Waarvoor heb ik mijn PC nodig? Voornamelijk om de meeste games (ik denk richting Assassin's Creed II ed.) op het beste grafische niveau te draaien, maar ook om muziek te componeren (via Fruity Loops, Ableton,...)

2. Wat is mijn budget? Liefst houden rond de 1000 euro, mag overschreden worden tot max. 200 euro indien het verschil echt een meerwaarde toevoegt.

3. Een merkcomputer of een samenstelling? Samenstelling

4. Ga ik overklokken? Neen, ik wil mijn garantie behouden

5. Ga ik later upgraden? Ja

6. Heb ik al die nieuwe functies nodig? Een USB 3.0 poort zou wel aangenaam zijn voor later

7. Ga ik zelf assembleren? Neen, het is veiliger het door de verkoper te laten doen

8. Heb ik een besturingssysteem nodig? Windows 7 Home premium zou moeten volstaan

9. Ga ik zelf installeren? Dat zal me nog wel lukken denk ik

10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Cooler Master CM690II Advanced - behuizing, maar ik sta open voor andere suggesties (zie ook vraag 12)

11. Heb ik nog randapparatuur nodig? Ik heb hier surround speakers met 3 audio-kabels vanuit de subwoofer en ik moet deze kunnen aansluiten, dus misschien een speciale geluidskaart?

12. Heb ik specifieke wensen? Zolang de ventilatie geen oorverdovend geluid maakt is dit voor mij goed. De laatste vraag rest mij nog of het de moeite loont een sixcore boven quadcore te verkiezen? Ik hoorde dat AMD processoren even goed, zoniet beter zijn dan Intel en minder kosten dus een AMD Phenom II X6 1090T zou in dat geval wel preferabel zijn.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ik zit zelf ook nog een beetje samen te stellen en heb de afgelopen maand-2maanden wat rond geneust.

ik sta momenteel te kiezen tussen de volgende 2 samenstellingen die allebeide wel in de buurt van jouw budget en doel einde komen, maar wel alle beide met een andere kast en er zit een draadloos netwerk adapter bij die je misschien niet nodig hebt.

=1&product[212478]=1&product[72617]=1&product[231072]=1&product[256465]=1&product[225309]=1&product[7517]=1&product[242662]=1&product[245679]=1&product[94646]=1&product[319219]=1"]I7-950

=1&product[231072]=1&product[256465]=1&product[225309]=1&product[7517]=1&product[242662]=1&product[226359]=1&product[245679]=1&product[94646]=1&product[319219]=1&product[263310]=1"]I7-870

ik ben gegaan voor de I7's omdat deze goed uit de benchmarks komen, deze hyperthreating hebben waardoor ze als 8 cores kunnen worden gezien op sommige momenten en intel ook de turbo boost heeft die weer wat meer vermogen levert voor wanneer je geen 4-8 cores nodig hebt.

ik weet niet of de videokaart goed is aangezien er ook nieuwe videokaarten zijn uitgekomen die waarschijnlijk beter zijn dan die ik heb geselecteerd.

volgens mij kan er bij de I7-950 samenstelling nog sneller ram geheugen in maar dat weet ik niet zeker (en dat komt met een prijs kaartje nu zit je nog in de buurt van de 1000).

er zit nog geen windows bij omdat ik deze zelf niet nodig heb maar dan kom je weer iets hoger uit.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah bedankt :) ik ben nog vrij nieuw met al dit soort zaken dus jouw uitleg was meer dan welkom! Wat de i7 betreft, je hebt gelijk, een veel betere optie dan de Phenom II x6. Ik zit gewoon nog wat in de knoei met moederbord en grafische kaart, ik heb werkelijk geen idee welke ik zou moeten nemen, iedereen zegt iets tegenstrijdig?

Wat denk je van deze =1&product[212478]=1&product[252897]=1&product[237525]=1&product[225309]=1&product[252842]=1&product[235982]=1&product[7517]=1&product[245679]=1"]configuratie? Hij komt wel iets duurder uit dan mijn maximum, maar dat kan ik er nog wel bij nemen.

aangepast door J0hnnyV1ntage
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken dat ;).

ik zit zelf ook nog te kijken wat ik nou zal doen aangezien het veel geld is en ik er geen spijt van wil hebben. voor zover ik heb kunnen zien zou de AMD radeon 68__ beter zijn dan de GTX 460 en ze komen redelijk dicht bij elkaar in de buurt qua prijs dus ik zou zeggen dat je beter kunt gaan voor die maar dat weet ik niet zeker en daar zit ik zelf ook dus nog naar te kijken.

bij een moederbord zou je het beste kunnen gaan kijken naar wat je perse nodig hebt (voor de videokaart(en) en processor) en daarna naar wat je er bij wilt.

als jij een intel I7 neemt dan moet je er op letten dat het moederbord intels turbo boost ondersteund. als je meer dan 1 videokaart neemt moet je er op letten dat je of sli of crossfire hebt (crossfire voor radeon kaarten en sli voor nvidea kaarten).

je moet vervolgens kijken of je dubbel of triple geheugen architectuur nodig hebt (dubbel als je bijvoorbeeld: 2x 2GB ram wilt en triple als je bijvoorbeeld: 3x 2GB ram wilt).

dan is het altijd handig om te kijken hoeveel SATA aansluitingen een moederbord heeft zo weet je hoeveel harde schijven je kunt aansluiten en hoe snel deze maximaal zullen wezen.

je zult misschien ook raid (dit is meerdere harde schijven aan elkaar koppelen en daar de data over verspreiden waardoor ze sneller/betrouwbaarder zouden moeten worden. ik geloof dat dit er voor zorgt dat de meerdere schijven als 1 schijf worden aangegeven op de computer) willen gebruiken, dan zul je daar ook naar moeten kijken.

je zult ook willen kijken naar de hoeveelheid van USB aansluitingen en welke USB aansluitingen het zijn, jij zei bijvoorbeeld al dat je USB 3.0 wilt nou dan moet je kijken of hij die ook ondersteund (nou zag ik toevallig dat gigabyte aangaf dat dit moederbord usb 3.0 heeft/ondersteund maar azerty geeft dat niet aan. azerty. gigabyte).

ik denk trouwens niet dat jij een speciale videokaart nodig hebt dit moederbord zou 5 aansluitingen hebben voor geluid dus daar zal je denk wel voldoende aan hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de specificaties van je voorgestelde moederbord bekeken en ik ben vrij zeker dat ik deze zal nemen (bevat ondersteuning intel, raid, crossfire en de benodigde audio-uitgangen). Ik heb mijn configuratie aangepast want het moederbord bevatte een dubbele architectuur terwijl ik een triple-kit geheugen had geselecteerd. De videokaart is nog een discussiepunt wel... (=1&product[212478]=1&product[9448]=1&product[258740]=1&product[235982]=1&product[258095]=1&product[252897]=1&product[245679]=1&product[341964]=1&product[225309]=1&product[277942]=1"]mijn huidige configuratie)

Nog een laatste vraagje, ik heb draadloos internet thuis, ik neem aan dat die netwerkadaptor er dan bij moet om connectie te maken met mijn modem?

aangepast door J0hnnyV1ntage
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die zul je dan ook nodig hebben. dus zie hier: draadloos internet

ik vind die configuratie er goed uit zien.

ik denk dat je aan 750W voldoende hebt.

en ik heb vandaag een mailtje naar gigabyte gedaan over dat moederbord met de vraag of die ook DDR3 1600 MHz ondersteund (dit word niet vermeld maar zit onder de DDR3 2200 MHz die hij wel ondersteund) dus misschien kun je nog sneller ram geheugen er voor nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.