Ga naar inhoud

besmette mp3 speler


Aanbevolen berichten

ik heb een klein probleempje, ik heb een mp3-speler (goedkoop ding, geen ipod) en heb die per ongeluk aan een pc gehangen die geïnfecteerd is met een virut. ik had dit te laat door en toen ik de mp3 aan een andere computer hing kwam er direct een pop up met waarschuwingen van kritieke dreigingen (virusscanner is: avg internet security (9.0864)) mp3 werkt nog perfect maar is dus drager van een virut, de waarschuwingen zeiden dacht ik iets van virut en win32/heur.

nu wil ik deze hier wel afhalen, maar hoe kan ik dit best doen zonder mijn enige (+-goede) pc te infecteren?

(ps: de geïnfecteerde computer had bij een avg scan meer als 800 geinfecteerde files, helft van windows functies werkt niet, internet kan niet trager gaan+ 3/4 van sites worden geblokkeerd door virussen. Een algemene ramp dus)

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Virut infecteert legitieme exe-bestanden, dus ook al je programma's, enz ...

SystemLookup - Global Search

Het slechte nieuws is dat bij een Virut enkel een format en herinstallatie een goede oplossing is, alle andere pogingen zijn een verloren zaak. Lees hierover even dit verhaal :

Spyware

Kortom 80% van de exe-bestanden zijn geïnfecteerd hier. Dus, indien je een backup neemt van je bestanden vooraleer een format en herinstallatie te doen, zorg ervoor dat je geen backup neemt van exe, scr, html, htm, asp, php bestanden, want ook deze zijn allemaal geïnfecteerd.

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die pc zal ik idd helemaal moetten formateren (staat toch niks speciaal op) maar hoe krijg ik het virus van de mp3 zonder dat het virut op mijn schone pc overslaagt?

want ik durf hem niet gewoon aan te pluggen op mijn pc en de exe-files manueel verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gokje ... want ben niet zeker dat dit positief uitdraait. Kan je die MP3 niet opschonen via je besmette PC ? Alles overzetten, dan de besmette MP3-bestanden verwijderen en de "goede" proberen te recupereren ? Of kom je dan weer in de problemen met andere bestanden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.