Ga naar inhoud

Geluidskaart voor oudere PC


lagast

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een een nieuwe "oudere" pc met XP.

Deze zal gebruikt worden voor wat multimedia.

Bij het installeren bemerkte ik dat er geen geluidskaart in zit.

De PC waarover ik het heb is 1 met 3GB Ram, Pentium 4 3.00Ghz, Nvidia Suadro 4 380 XGL.

Ik ben dus nu op zoek naar een goedkope geluidskaart die perfect kan werken op deze PC!

Moet ik bepaalde eigenschappen in de gaten houden, of is alles compatibel?

Moet ik ergens op mijn PC iets raadplegen om te zien of geluidskaart mogelijk is.

Heb gemerkt dat er een soort van externe geluidskaarten bestaan, aan de hand van USB.

Dit is uiterst goedkoop, maar werkt dit ook goed?

Alvast bedankt,

groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je onderstaande eens even uitvoeren zodat we weten met welk moederbord we te maken hebben.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt multimedia.. wat bedoel je daar juist mee? Want als we over HD video's gaan spreken vrees ik er voor dat deze daar niet aan zal kunnen voldoen. Als je ook gewoon geluid wilt (dus niet echt naar kwaliteit gaat zien) dan lijkt een leuk 2dehands kaartje het beste. Die zijn er wel genoeg te vinden.

Ik denk wel dat een PCI slot aanwezig zal zijn, maar we moeten toch zeker zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jean-Pierre,

Ik heb gedaan wat je zei, maar ik kan de "publish" functie niet gebruiken aangezien ik geen internet heb op die PC. Hierbij link waar ik het bestandje heb geplaatst.

Hopelijk ben je er iets mee?

http://rapidshare.com/files/430003599/PC01.speccy

Hierbij ook link naar afbeelding van speccy: http://yfrog.com/72pc01p

Als je me zegt welke opties je meer wenst over te nemen, kan ik gerust hier ook een print screen van nemen.

Beste Duidelijk,

Multimedia bedoel ik eens een filmpje, een oude game, etc. Niets bijzonder. Ik ga zeker niet voor kwaliteit, daarvoor heb ik mijn laptop en tv met bijhorende...

Een 2dehands kaart kan inderdaad iets zijn, maar ik heb gezien dat je al kaarten hebt vanaf 15€, dus dat is nu nog niet het einde van de wereld...

Alvast bedankt!

aangepast door lagast
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.