Ga naar inhoud

[OPGELOST] Lan-verbinding netwerkwerkkabel


Gast Brouwerton

Aanbevolen berichten

Gast Brouwerton

Al geruime tijd lukt het me niet meer een printopdrdacht succesvol naar de printer te sturen. Dit is onstaan nadat het papier in de printer een keer was vastgelopen. Na het verwijderen van de losse stukken papier, lukte het niet meer. De printer (HP Laser Jet L1) zelf doet het wel. Als ik op het knopje van de printer druk komt er keurig een pagina uit met wat info over de printer. Vóór het probleem ontstond, brandde er altijd een lampje op de printer als de pc aan stond. Nu niet meer. Op het printer pictogram rechtsonder op de balk staat een rood kruis. Als ik mijn muis daarop zet, lees ik: "Lan-verbinding Een van de netwerkkabels is niet aangesloten". Dat is wat ik niet begrijp, maar daar zit dus wel het probleem. De printer is rechtstreeks verbonden met de pc. Ol heb Windows XP op mijn pc en het stuurprogramma voor die printer schijnt juist te zijn (melding). Ik kan normaal mailen en het net op. Ik hoop dat er een forumlid is die mij verder kan helpen. Bij voorbaat bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Al eens geprobeerd uw printer opnieuw te installeren? Daar de printer rechtstreeks op de PC is aangesloten (USB, veronderstel ik) heb je die netwerkverbinding niet nodig.

Ga eens langs het volgende pad:

Start --> printers en faxapparaten --> kies uw printer (rechtsklikken) --> eigenschappen --> tabblad "poorten" --> kijk of daar de juist poort is aangevinkt, in ieder geval niet IP-poort, Kies de juiste poort.

groeten, bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Brouwerton
hallo,

Al eens geprobeerd uw printer opnieuw te installeren? Daar de printer rechtstreeks op de PC is aangesloten (USB, veronderstel ik) heb je die netwerkverbinding niet nodig.

Ga eens langs het volgende pad:

Start --> printers en faxapparaten --> kies uw printer (rechtsklikken) --> eigenschappen --> tabblad "poorten" --> kijk of daar de juist poort is aangevinkt, in ieder geval niet IP-poort, Kies de juiste poort.

groeten, bart

Beste Bart,

Dank voor je reactie. De geselecteerde poort voor de printer is de juiste (LPT1). Met het opnieuw installeren van de printer lukt het ook niet om de printer weer aan het werk te krijgen. Dezelfde melding blijft verschijnen. Mijn printer is niet via een usb-ingang op de pc aangsloten, maar nog met zo'n - wat ik maar even noem -vele pennetjes aansluiting.

Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? Voor de zekerheid ga ik morgen in ieder geval de kabel die de printer met de pc verbindt laten controleren. Als die stuk is, kan ik wel van alles proberen, maar dat zal dan niet helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Brouwerton

Nee, afdrukken onderbreken staat niet aangevinkt en de printer staat op on line. Gisterenavond laat heb ik alle pinters (inclusief de kopieën) eruit gegooid en de printer opnieuw geïnstalleerd. Dat lukte allemaal tot het moment dat er een testpagina moest worden afgedrukt, dat lukte niet.

Ik ga zo naar een pc-winel om mijn kabel tussen pc en printer te laten controleren. Het lijkt me erg toevallig dat die opeens kapot is gegaan, maar je weet het nooit.

Bedankt zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Brouwerton

Bart, het printerprobleem is opgelost. Omdat ik naar mijn idee al het mogelijke geprobeerd had, de printer na nieuwe installatie goed geïnstalleerd bleek, maar alleen de testpagina niet werd afgedrukt, heb ik tenslotte de printer (oude HP Laser Jet 4L) na enig gewroet van de buitenkant ontdaan en zag toen dat het uiteinde van het snoer (nog zo'n pennetjes ding) los in de printer lag! Dat had ik totaal niet verwacht, omdat ik al eens eerder licht had getrokken aan dat snoer en op de bekende weerstand stuitte, zoals dat gebeurt wanneer je licht aan een snoer trekt waarvan de stekker in het stopcontact zit. Gelukkig dat ik dat nog probeerde, anders had ik met snoer en printer naar een pc-winkel moeten gaan en dat had toch heel wat langer geduurd.

Dank voor je aandacht en tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Brouwerton
beste,

kan dit dan worden afgesloten of waren er nog meerdere vragen?

Mv.Gr

Yannick

beheerder

Nee, verder op dit moment geen vragen. Deze discussie kan worden afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.