Ga naar inhoud

wifi verbinding voor Linux; OpenSuse 11.3


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal;

Ik heb uit nieuwschierigheid OpenSuse naast mijn Windows geplaatst (desk-top). Om nu een internet verbinding te krijgen wil ik graag een wifi adapter gebruiken.

Ik beschik over een LevelOne type WUA-0603.

Echter, deze heeft alleen Windows driver/software.

Weet iemand hoe die onder Linux geinstalleerd te krijgen?

Is er Linux software voor deze te krijgen, of weet iemand een wifi-adapter op basis van Linux?

groeten

Cvrler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cvrier,

Ik zelf gebruik ubuntu dus ik weet niet zeker of dit ook van toepassing is op een OpenSuse pc. Maar toen ik hem installeerde werd de WIFI adapter meteen herkend, een heleboel merken hebben namelijk tegenwoordig ook Linux drivers.

Met vriendelijke groet,

Rubbere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rubbere, bedankt voor je bericht.

Ik veronderstelde op basis van de info dat de driver "in box" van Suse zou zijn.

Om 1 of andere reden geen installatie.

De leveransiers van mijn adapters leveren kennelijk geen driver op basis van Linux.

Ik ben tenminste niet bekend met een leveransier of merk.

Ook op hun websites wordt ik niet veel wijzer.:hmpf:

Gezien het achterwege blijven van meer reaktie's -ook van de moderatoren- geeft mij het idee dat linux niets is voor partikuliere gebruikers.:eviltongue: Er is mi een tamelijk gebrek aan technische ondersteuning, zowel hardware als software.

Ook een gerenommeerd bedrijf in mijn omgeving liet het afweten.

Ik geef het nog niet op hoor. Er is vast ergens een weg, en anders maar: een draadje!

Groeten.

Cvrler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat een moderator achterwege willen blijven hoor.

Misschien usb-stick netwerk kopen die wel Linux drivers heeft.

Het is net als bij windows dat je ook drivers moet hebben.

Als er alleen XP drivers zijn dan kan je ook niet in windows 7 installeren.

Zo is het ook bij Linux maar het verschil is wel dat je in linux soms kans hebt dat iemand een driver gemaakt heeft want bij Linux zijn drivers gewoon tekstbestanden.

Maar net als in Windows dient je te kijken of uw hardware geschikt is voor Linux of Windows versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.