Ga naar inhoud

.DAT bestand


Keppetje

Aanbevolen berichten

Een .dat bestand kan vanalles zijn. Gebruik je een programma om je e-mail te ontvangen? Soms gaan programma's bijlagen omzetten naar .dat formaat.

Kan je het bestand niet gewoon openen in Kladblok. Op deze manier kan je vaak afleiden wat voor een bestand het oorspronkelijk was. Dat kan je natuurlijk ook altijd te weten komen door het aan de afzender te vragen.

Was het bijvoorbeeld oorspronkelijk een jpg bestand dan kan het al voldoende zijn om de extensie gewoon te veranderen van .dat naar .jpg .

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, mijn tante gebruikt outlook als e-mail programma.

---------- Post toegevoegd om 15:48 ---------- Vorige post was om 15:47 ----------

Via kladblok kan ik zien van wie het afkomstig is. maar meer zie ik daar niet aan... Wij veronderstellen dat het een foto of filmpje is in verband met kerst. Hoe kan het ook anders...

---------- Post toegevoegd om 15:49 ---------- Vorige post was om 15:48 ----------

Het probleem is ook, als ik het .DAT bestand opsla, staat er dat er maar 1 kB in zit. Wat niet klopt met het bestand van de e-mail.

Snap er niets van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

index.dat-bestanden zijn bestanden die Microsoft heeft ontwikkelt om je internetgedrag te kunnen volgen.

Je vindt ze dan ook op elke pc terug...

Meer info over index.dat-bestanden vind je hier : ( Microsoft bewaart surfgedrag in verborgen bestanden | Netkwesties ).

Om ze van je pc te verwijderen bestaat het programma index.dat Suite ( Gratis Software Site.nl - PC opschonen > Index.dat Suite ) dat echter een programma voor gevorderden is.

Er is ook mogelijkheid om ze handmatig te verwijderen, wat vrij omslachtig is.

Index.dat-bestanden kunnen ook gelezen worden door specifieke programma's ( www.stevengould.org - Index Dat Spy Home ) wat op zich vrij zinloos is, tenzij je zelf eens wil gaan checken wanneer welke sites bezocht werden...het veranderen van de extensie (zie bericht 4) heeft dan ook weinig zin.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je volledig gelijk in, maar waar wordt vermeld dat het een index.dat bestand is?

Het .dat bestand werd in dit geval ontvangen via e-mail. Index.dat bestanden worden opgeslagen door internet explorer.

Er is wel degelijk een verschil tussen een bestand met de naam index.dat en een bestand met de naam bestand.dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.