Ga naar inhoud

Internetverbinding wifi valt meerdere malen per dag weg


JurgenS

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem waar ik geen antwoord op kan vinden.

Vroeger hadden we een D-Link router waarop Telenet Internet op binnenkomt in de garage staan. Op het einde kwam deze regelmatig in de problemen, internet dat wegviel en uiteindelijk blokkeerde hij ergens.

Dan heb ik me maar een nieuwe router gekocht: een Hercules. Maar enkele malen per dag valt de internetverbinding weg. Wat alleen kan verholpen worden door de router even de stroomadapter uit te trekken.

Wat ik al opgemerkt heb:

- Wifi verbinding is nog steeds aanwezig als internetverbinding wegvalt. Er staat in de Windows system tray een gele driehoek met uitroepteken.

- Als de internetverbinding is weggevallen, kan ik wel surfen als ik de netwerkkabel van de Telenet router rechtstreeks in een laptop steek. Internet wordt dus door de router ergens geblokkeerd.

- Een kabel van de Hercules router naar de laptop geeft geen internetverbinding.

Waar kan het aan liggen? Het ligt duidelijk ergens bij de router, maar aangezien de oude router (D-Link) ook hetzelfde probleem had, moet er een meer algemeen probleem zijn. Ik kan wel op internet met de kabel uit de Telenet router dus Telenet daarvoor aanspreken lijkt me ook weinig nuttig.

Als er iemand een idee heeft, let me know.

Mvg,

Jurgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de kabel van de modem naar de router uit aan de zijde van de router en steek het in de laptop.

Hebt je nu constant internet?

Zoals aangehaald

- Als de internetverbinding is weggevallen, kan ik wel surfen als ik de netwerkkabel van de Telenet router rechtstreeks in een laptop steek. Internet wordt dus door de router ergens geblokkeerd.

Dan werkt het dus wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Vista is dat zo ingesteld:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

In windows 7 is dat zo ingesteld:

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Bestand en printerdeling

Bestand en printerdeling inschakelen

Openbare mappen delen

Delen inschakelen enz…..

Verbinding voor delen van bestanden

Kies 128 bits maar tenzij je apparaten hebt die 40 of 56 bitsversleuteling gebruiken.

Met wachtwoord beveiligd delen

Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Verbinding met thuisgroep

Verbinding met thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen)

Klik nu op wijziging opslaan

Klik nu op draadloze netwerk beheren.

Klik op router en start eventueel.

Zorgt dat uw router boven staat en dat doe je met de rechtermuisknop

Klik nu op volledig overzicht weergeven (Rechts bovenaan in netwerkcentrum)

Daar moet je draadloos router selecteren.

Dit moet je ook doen als je wilt wisselen tussen draadloos en LAN

Nota: Als Windows 7 het moeilijk heeft met Draadloos en Lan dan doe je dit nog in netwerkcentrum

Klik op Adapterinstelling wijzigen

Naargelang je draadloos of LAN een van de twee uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan op mijn laptop, maar is ondertussen nog eens uitgevallen. Probleem ligt hem bij de router zelf die stopt met internetsignaal. Ik had al elders gelezen dat er bij Telenet een soort refresh is om de bepaalde tijd, maar het valt hier niet uit op een bepaald tijstip of met een bepaalde tussenpoze (denk ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.