Ga naar inhoud

Videokaart, matig beeld? lelijk ?


XazorozaX

Aanbevolen berichten

post-22291-1417704262,6897_thumb.jpgOk, sinds vandaag een nieuwe computer, zie link,

Azerty

Deze dus :) en myn beeldscherm is op dit moment de "syncmaster hd2333"van samsung

Nu heb ik na veel geneuzel, windows 7 geinstalleerd, de drivers van mijn chipset en videokaart met de bijbehorende Cd's geinstalleerd, en met driver detective de resterende opgezocht en geinstalleerd...

Nu heb ik een probleem :

om een of andere reden is er iets niet helemaal lekker in mijn systeem:

Het beeld is ingezoomd of iets wat daar op lijkt, zo is van de startbalk slechts 1/3 te zien(de bovenkant) ongeveer hoeveelheid pixels zijn ook aan de zijkanten en aan de bovenkant verdwenen, al hoewel het beeldscherm wel helemaal gevuld is(het beeld is letterlijk iets van 115% ware grote, gewoon alsof het is ingezoomd)

daarbovenop weet ik niet of dat hierdoor komt, maar het beeld is echt gewoon"LELIJK"

in standaard desktop weergave is het alsof je bijna de pixels kan tellen, echt gewoon lelijk! (terwijl hij toch echt op 1920x1080 staat :o)

Maar dit is mischien alleen omdat hij dus is ingezoomd?

Ook, Herkent ""EPU"" zo'n programma om je Pc mee te versnellen, Mijn videokaart niet, mischien is dit iets?

Bijlage, een screenshot van mijn beeld zoals ik het nu dus heb ...

Sapphire 6850, met een asus ASUS P6X58D-E moederbord. de rest staat nogmaals ergens bovenaan(link)

*EDIT: OH , HEAAAA O_o !!! als ik terugkijk op mijn screenshot, is er wel een compleet beeld, ik zal nog eentje erbijzetten, maar dan met een lijntje van wat ik kan zien :o*

post-22291-1417704262,7314_thumb.jpg

aangepast door XazorozaX
oh LOL :O
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, 64 bits gedownload, maar je zegt"computer Niet opstarten, en driver installeren"

*we hebben het hier over de `AMD Catalyst 10.12 Preview for Windows 7– Featuring the new Catalyst Control Center` toch ? of moet ik alle programma's/driver van die plek af halen ?

Hoe bedoel je ?:o

Hoe kan je ooit een driver instaleren met je Pc uit O_o(sorry voor als ik dingen totaal ff niet snap, myn kennis is nou eenmaal niet zo immens als de uwe :) )

Driver instaleren terwijl hij uitstaat ofzo dus ?

hoe:O

*alle ati programma's en drivers gedeinstalleerd, mijn beeld is nu wel weer volledig, alleen op 800x600 :)**

aangepast door XazorozaX
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en waneer ik deze 800x600 zet, heb ik normaal beeld zoals je zou verwachten bij 800x600

Maar zodra ik hem op 1920x1080 zet krijg ik weer "afgesneden randen"

By the way.... als ik hem op 1600x10200 zet, heb ik ook volledig beeld, maar ja, dan heb je natuurlijk verspreide pixels wat lelijk is, omdat het scherm op 1080P hoort to draaien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand?

begint mij echt ZWAAR tegen te werken...

morgen maar weer azerty bellen ofzo...

Ik heb gewoon net windows 7 64 bit geinstalleerd, en mijn videokaart driver GOED geinstalleerd.

Resolutie van mijn monitor (SAMSUNG HD 2333) is 1920x1080 aanbevolen

Resolutie om te weergeven door mijn videokaart is 1920x1080.

Waneer ik dit doe(zoals het dus hoort) krijg ik een vergroot/ingezoomd beeld, waardoor er randen verdwijnen en niet meer zichtbaar worden op mijn scherm!(maar als ik een printscreen maak, en in paint plak, zijn ze daar( op mijn printscreen) wel zichtbaar!!!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmm, Net even Obliovion geinstaleerd, Draait helemaal goed, op 1920x1080 laten draaien, en daar krijg ik wel recht beeld!

alles, perfect zoals je zou verwachten,

sluit je dus weer af naar desktop, verdraait alles weer, en krijg je weer randen die wegvallen

Ja, je kan op het beeldscherm zelf het beeld goedzetten, *Volledig scherm modus*

Maar de beeld kwaliteit word er hier niet beter van, Het blijft lelijk, blokkerig, alsof je zeg maar op een verkeerde resolutie blijft die niet voor je monitor bedoelt is

Het is dan echt duidelijk aangepast door de monitor zelf, en niet uit te staan :o :S(heb deze monitor vroeger ook op 1920x1080 gebruikt, toen alleen wel op de vga poort, en niet zoals nu op de HDMI)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.